Zijn vacht is prima in orde, hij oogt gezond, glanst, geen haaruitval, goede conditie, na hard werken weer snel op adem, mooie hartslag)
Maar nu: een weidegenoot heeft mok (misschien door mijt). Ter preventie van in elk geval de mok ben ik al begonnen met controle van zijn benen en heb 1 plekje ontdekt. Dit droog gehouden met uierzalf en haren kort gewiekt daar. Gaat goed over. Heb tips als sudocreme en teatree olie opgeslagen

Nu lees ik OOK dat als de weerstand minder is, het paard er eerder last van krijgt. Nu is Jippes weerstand denk ik goed. En in de Dailymix zit al van alles. Ik ben altijd bang hem te veel te geven van "goede" spullen waardoor het slecht uitpakt. Concreet kwam ik 2 dingen tegen qua voeiding wat ik zou kunnen doen om mok tegen te gaan en mijn vraag aan Bokt is: wat vinden jullie (met het oog op hoe mijn paard nu is)
* vitaminespuit geven: kan dat zomaar? Kan dat niet averechts werken? Kan ik dan gewoon zo'n spuit van bijv Hoba Cultura halen?
* Mokthee: kan dat gewoon zomaar gegeven worden?
* En dan nog een meer algemene vraag: kun je zomaar bepaalde voedingssupl geven? Ik sta vaak de info op verpakkingen te lezen zoals bijv appelazijn en lijnzaad etc. en dan denk ik ja: ja zit wat in... Kan ik ervan uitgaan dat in die kruidenmix (Dailymix) gewoon alles zit of kan ik probleemloos toch nog iets toevoegen voor een optimale conditie (al is mijn paard nu in orde)
De voedingssup waar ik nu naar zit te kijken zijn:
appelazijn
Foeneknof
lijnzaadkorrels
Mok kruidenthee
MSM zwavel
Zeewier
Kan dit probleemloos gegeven worden (niet allemaal tegelijk natuurlijk

Edit; wat tekst aangepast.