Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Even een kleine update van Dazzle'tje.... Vanmorgen contact gehad met de VA, die vertelde me dat we verder niet echt veel kunnen doen, zolang hij goed eet, drinkt, groeit, fit is en speelt moet ik me niet al teveel zorgen maken. Volgens hem zijn er soms veulens die dit hebben en meestal ligt het dan inderdaad aan de melk van de merrie. Wat we eraan kunnen doen is wat azijn door het voer van de merrie doen MAAR aangezien je niet precies weet welke hoeveelheid en de kans dat de merrie dan haar voer gaat laten staan is dat ook niet echt een optie.
Donderdag komt de veterinair natuurgeneeskundige en dan kijken we even verder. VA vond dat ook een goed idee aangezien we niet meer weten wat we nog meer kunnen doen. Verder vertelde mn VA me dat ik er wel over na moet gaan denken om Dazzle eerder te gaan spenen (rond de 4 a 4,5 maand) aangezien hij vaker heeft gezien dat dan ineens spontaan de diarree stopt (en dat wil dan zeggen dat het inderdaad aan de melk (zuurtegraad) van de merrie ligt).
Ik wacht dus nog even af tot donderdag en daarna zien we weer verder.
Citaat:@ellepel: Als het aan het voer van de merrie zou liggen zou hij al vanaf het begin diarree moeten hebben want de merrie krijgt niets anders als dat ze tijdens (en zelfs voor) haar dracht heeft gekregen. Aangezien mijn merrie zelf niet goed tegen teveel eiwitten kan let ik echt mega goed op wat ze te eten krijgt.... Er is dan ook NIETS veranderd in haar eten en ook het eetpatroon is nog steeds hetzelfde
ellepel schreef:wij hebben het gehad met een veulen en daar kwam het doordat de melk van de merrie te vet was.
zou dus zeker kijken naar wat de merrie voor voeding krijgt en dit eventueel aanpassen
en wormen kunnen inderdaad ook voor diarree zorgen,maar dat zou dan met bloedondezoek en mestonderzoek aangetoont kunnen worden.
van mest heb je maar een klein beetje nodig he?
zou toch proberen om dit na te laten kijken of er eventueel wat mankeert aan de vertering