Heb rondom in de korf bont (echt lamsvel) gemaakt, maar dat werkt nog niet afdoende.
Ook op het kopstuk heb ik een bontje zitten ivm het afbreken van de manen.
Heeft iemand tips om deze plekken te voorkomen? De korf past verder goed.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

joyfordogs schreef:hier heb ik het opgelost door een groter masker te kopen, verder heb ik gelezen dat je vilt kunt plaatsen aan de rand, dat helpt ook erg goed.
ik vind een graasmasker een erg goede uitvinding!
joyfordogs schreef:hier heb ik het opgelost door een groter masker te kopen, verder heb ik gelezen dat je vilt kunt plaatsen aan de rand, dat helpt ook erg goed.
ik vind een graasmasker een erg goede uitvinding!
ZusJacobs schreef:De korf vind ik op de foto ook aardig klein tonen, je moet je ook voorstellen dat hij bij het eten nog krapper word doordat de mond beweegt.
nadita schreef:Dat zal dan gezichtsbedrog zijn, want de korf is ruim genoeg. Zowel rond de kaken als rond de mond. Heb gelezen dat de korf iig niet strak tegen de mond aan moet zitten, dus er zit altijd beweging in de korf als de pony deze tegen de grond duwt om de grassprieten door het gaatje te krijgen.
e_horse schreef:Korter op het land (zonder masker) afwisselen met paddock met hooi.
Of stripbegrazing aanbieden (zonder masker).
e_horse schreef:Korter op het land (zonder masker) afwisselen met paddock met hooi.
Of stripbegrazing aanbieden (zonder masker).
e_horse schreef:nadita schreef:Dat zal dan gezichtsbedrog zijn, want de korf is ruim genoeg. Zowel rond de kaken als rond de mond. Heb gelezen dat de korf iig niet strak tegen de mond aan moet zitten, dus er zit altijd beweging in de korf als de pony deze tegen de grond duwt om de grassprieten door het gaatje te krijgen.
Hij sluit precies om de neus, als je pony gaat kauwen gaan de kaken van elkaar en is het masker idd te klein.
en bijna geen frisse neus kunnen halen.
Een aantal dagen geleden pas, dus het is nog afwachten of de haren nu weer terug gaan groeien, maar de schuurplekken worden iig niet meer groter. Ragdollcat schreef:Ben ook benieuwd naar GreenGuard, ervaringen hier? al die gaten, lijkt me dat er toch meer gras binnenkomen dan met graaskorf? of lijkt dat alleen maar zo?