Wij hebben hier nog een reiningmerrie lopen van 16 jaar. Die had al wat last van tikkende/krakende gewrichten onder aan haar benen (tikkend is eigenlijk een beter uitdrukking ) Nu hebben we Primeval Atrose Gelatinaat besteld, om te kijken of het dan wat minder wordt. Heeft iemand dit ook bij zijn paard en wat voor supplementen of andere dingen helpen of verlichten dan ?
Mijn reiner van bijna 17 jaar oud heb ik eerst primeval gegeven maar dat vond ik niet zo goed helpen. Na een tijdje glucohorse gebruikt te hebben heeft hij nergens meer last van
eschpolder
Geplaatst: 08-07-11 20:46
mijn quarter horse reiner krijgt ook glucohorse werkt super. volgens mij is dat kraken slechter kraakbeen tussen de gewrichten. ja bij een 18 jarige reiner die nog steeds werk mag hij wel een beetje kraken toch. hij loopt nog super soepel zonder pijn daar gaat het om, zou het zeker proberen dat van primeval. succes
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-11 21:09
We rijden deze merrie niet zo veel meer, 2 a 3 keer per week. Maak er geen sliding stops meer mee. Het was kiezen tussen deze 2 produkten, Glucohorse en die andere van Agradi, Primeval. Ik had het 2 jaar geleden al eens gevragd aan DA en trainer, die zeiden, kan niet zo veel kwaad. Maar nu is het wel duidelijker te horen, toen ik laatst tussen de paarden op de wei liep.
eschpolder
Geplaatst: 08-07-11 22:50
hoi
alsof er een takje knakt.z'n geluid hoor je hé. raar geluid toch. ik doe alleen nog rijden om hem soepel te houden en in conditie. en we vinden het nog steeds leuk samen rijden hihi hoe minder je doet hoe sneller ze op raken.
Het kan ook net zo goed helemaal niks zijn. Paard van een vriendin van mij had dit ook, heeft de DA alles laten onderzoeken, paard binnenstebuiten laten keren omdat ze hem wilde verkopen, foto's echo's enz enz, bleek helemaal niks aan de hand te zijn
Mijn paard heeft dit ook in haar achterbenen. Bij haar zijn het haar gewrichtskapsels (slijmbeurzen), hierin zit synovia en soms maakt ze wat minder aan, waardoor haar gewrichten gaan knakken. Dit kan geen kwaad.
dat primeval gelitaat is best o.k maar nadeel vind ik dat je per voerbeurt best een grote hoeveelheid over het voer moet doen en sommige paarden het niet fijn vinden te eten.
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-11 15:28
Ja, het is idd zo een geluid, wat mensen ook wel eens hebben met hun vingers, of arm. Maar, vind 3x per week rijden voor dit beessie wel genoeg.
Ik ga dat spul geven en dan maar afwachten, denk zelf ook niet dat het ernstig is, we hebben een ruin hier, die hoest soms in de zomer. Dat is allergie, zou je denken dat is niet zo goed hoesten, blijkt volgens onze oude DA dat het geen kwaad kan. Omdat het een ander soort hoesten is. Hjj is zeer zeker niet dampig ofzo.
Toch geven we die een kruidenmengsel, het is beter voor hem en ik vind dat hoesten niet leuk voor hem.Vind het zelf ook een rotgehoor, als ik het 's nachts hoor dat hij het doet.
Nou, ga het geven als het binnen is, kijken of ze het op wil eten.
die van mij deed dit met de knie (10jr) maar die bleek een gescheurde tussenpees te hebben (maar die kreupelde ook dus dat merk je dan wel )
Ge: die van mij hoesten allebei, door het stof in de bak.. het is toch best droog en stoffig. de qh hoest tijdens het loswerken aan het begin vd training ong 2 keer, en briest daarna. haar geef ik fenegriek als ze gaat hoesten en dat werkt goed!! de ander heb ik pas ventipulmin gegeven en toen pas ging het over. maar die hoestte ook anders, van diep en met slijm..
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-11 07:00
Bij haar zit het lager in haar benen, en zoals ik zei, dat klinkt net zo als je wel eens bij arm hebt, of nog beter, zoals die mensen die wel eens aan hun vingers trekken. De laatste jaren is ze wel eens kreupel, als ze een verkeerde stap heeft gemaakt of verstapt. Daarom rein ik er niet zo veel meer mee. Ik ben benieuwd of het spul helpt wat we hebben besteld.
Voor het hoesten geven we dat kruiden mengsel van Jordan's hippo.Het is een droge hoest zonder slijm. Nu deze zomer en voorjaar had hij er minder, bijna geen, last van. Dat kan, want ik zelf heb jaren gehad van erge hooikoorts en de laatste jaren weer amper.
ElCamino
Geplaatst: 11-07-11 07:31
Dat geluid van de gewrichten zijn luchtbelletjes in de synovia. Kun je vrij weinig aan doen.Maakt verder voor de prestaties niet uit en kan geen kwaad.Dit hoort trouwens bij medisch...
JohnnyReiner
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-11 17:08
We hebben het haar net gegeven met wat biks. Maar ze moet er niet veel van hebben, er zit ook nogal een sterke lucht aan. Misschien morgen met iets anders er omheen verpakken, als toetje.
ik ken een ouder paard met stijve gewrichten (ook knakkend geluid) dat flexijoint van equiminns krijgt, dit paard is hier een stuk beter van gaan lopen, de versie met duivelsklauw valt onder doping maar de andere niet.