iemand ervaring met kneuzingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

iemand ervaring met kneuzingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 09:54

hoooi mijn paard heeft zijn schouder gekneusd toen hij 6 weken geleden over een hek heen sprong. hij is toen blijven hangen en met zn volle gewicht op zn linkerschouder gevallen. zie topic 'ik heb een dom paard' bij paardenpraat.

veearts is toen binnen een half uur gekomen en hij belastte alles dus er was niks ernstigs, het zou alleen tijd kosten.
3 weken later vond ik het toch verstandig om foto's te maken van zn schouder want die zag er toch niet zo lekker uit. hij liep toen nog behoorlijk kreupel in stap en in draf.

ik ben naar de keerhoeve geweest in voorschoten. daar liep ie ineens wonder boven wonder een stuk beter.
ze hebben foto's gemaakt en daar was niks op te zien. ze hebben de pees die over de schouder loopt gescand maar die was ook niet beschadigd. verder hebben ze nog een bloed- en spieronderzoek gedaan en ook daar was niks vreemds aan te zien..gelukkig maar het is dus gewoon gekneusd. Ach gut

we zijn nu dus 3 weken verder na de foto's en hij loopt al veel beter.
in draf loopt ie praktisch goed maar in stap zie je het nog en dat begrijp ik niet helemaal..daarom is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
ik weet dat het heel lang kan duren maar mn geduld raakt eenbeetje op..niet dat ik zo graag wil rijden maar omdat ik bang ben dat er misschien nog iets zit.

misschien ben ik een beetje paranoia Bloos aan het worden of een tikkie overbezorgd Bloos! maar als iemand iets weet, alle info is welkom!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:59

Niet bij paarden, wel bij mezelf Bloos!

Ik ben vorig jaar november gevallen en daar heb ik nog steeds een dikke onderhuidse blauwe plek van. Het heeft ook minimaal 3 maanden geduurd eer mijn knie en enkel (was met m'n voet in de beugel blijven hangen) weer naar behoren functioneerden zonder pijn.

Ik zou het gewoon voldoende rust geven, dan komt het wel weer goed Ach gut

=^.,.^=

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 10:47

Ja, onze merrie heeft afgelopen week de trailer aan de binnenkant verbouwd. nu heeft ze dus drie dikke benen en een dikke knie. We waren op dat moment in Utrecht, dus ze is daar meteen nagekeken. Alleen een paar goede kneuzingen. Het heeft tijd nodig.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:01

Heel veel dingen zie je niet op een foto, een scan zegt zeker ook echt niet alles dus er kan idd nog best wat verkeerd zitten, heb je al eens aan een fysio gedacht? of een manueel therapeut?
Misschien dat je er dan achterkomt wat er nu precies aan de hand is.
Daar zou ik toch echt eens aan gaan denken, als je idd je rustperiode hebt genomen, er verders niets te zien is enz.
Maar ook een kneuzing kan enorm lang doorzeuren, ze zeggen niet voor niets dat kneuzen vaak pijnlijker is dan breken.
Beterschap voor je paard Ach gut

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:46

Mijn paard heeft een paar jaar geleden een gekneusd spronggewricht gehad. Ik moest 6 weken rust houden en alleen even stappen op zachte bodem. DAarna moest ik het stappen opbouwen en longeren ook heel langzaam opbouwen.
Het is heel goed genezen en ze heeft er nooit meer last van gehad. Het kostte alleen veel tijd en veel geduld.

groetjes!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:27

hi wennnie Ach gut
je moet je niet druk maken... heel rustig opbouwen!!
weinig stappen want hij staat toc in de wei en verder gewoon heemaal niks doen.... en maar afwachten! het is vervelend maar het gaat echt over!! Lovers

beetje vertrouwen! het komt vast goed!!!!! Ach gut

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 11:51

ik hoop t Lachen