Ik start eerst BB en daarna B als dat goed gaat. Alleen begin ik nu al te twijfelen over het gras als ondergrond. Paard dat ik start heeft alleen ijzers voor ook.
Hoe starten jullie en wat voor stiften zouden jullie mij aan kunnen raden?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nienke96 schreef:Maar is bij een natte bodem punten juist ook niet handiger??
Want met punten heb je toch automatisch meer grip omdat het erin 'prikt'?

Princenasja schreef:@Ingeltje wat jij zegt vind ik nergens op slaan.
Zowel met hoefijzers voor als rond om heb je grip.
zelfs zonder hoefijzers heb je grip. Hoefijzers zijn eigenlijk alleen een extra snufje.
Voor het tegen gaan van slijten van de hoef en een heel klein beetje meer hou vast.
Maar zonder redden ze het ook prima hoor.
Hoe denk je dat al die wilde paarden anders de bult af lopen en springen?
ik zou het risico niet nemen, wat jij allemaal wel zou doen en wat wilde paarden doen maakt mij niets uit 
beetje dubbel, niet? En volgens mij rijdt de TS geen wild paard in de woeste wildernis
Bienotje schreef:Het lijkt me idd zeker wel uitmaken, daarom was ik wel benieuwd
Ingeltje, over het algemeen is springen bij deze vereniging op zand alleen leek het er later toch op dat het gras zou kunnen zijn. Voor die ene keer gelijk rondom op ijzers vind ik wel erg drastisch. En als het toch niet goed aan voelt op de dag zelf of in de ring kan ik altijd nog een keus maken.
Bedankt voor de reacties iig!
Nu heb ik kleinere vierkante en grotere vierkant met een punt eraan (die al wat af beginnen te slijten). Is één van die een goede keus, of kan ik liever dan op zoek naar andere? Zag laatst bij bekende platte en zeshoekig gevormde stiften, is dat nog beter?
ik had niet uit je OP opgemaakt dat het maar voor 1 keer was. Bienotje schreef:Het lijkt me idd zeker wel uitmaken, daarom was ik wel benieuwd
Ingeltje, over het algemeen is springen bij deze vereniging op zand alleen leek het er later toch op dat het gras zou kunnen zijn. Voor die ene keer gelijk rondom op ijzers vind ik wel erg drastisch. En als het toch niet goed aan voelt op de dag zelf of in de ring kan ik altijd nog een keus maken.
Bedankt voor de reacties iig!
Nu heb ik kleinere vierkante en grotere vierkant met een punt eraan (die al wat af beginnen te slijten). Is één van die een goede keus, of kan ik liever dan op zoek naar andere? Zag laatst bij bekende platte en zeshoekig gevormde stiften, is dat nog beter?

Ingeltje schreef:jij stelt dat je paard alleen voor ijzers heeft? Dan zou ik mijzelf persoonlijk afvragen of het wel verstandig is om te starten. Dan kun je nog BB of B springen, maar wanneer je paard een keer achter raar wegglijdt, wordt het vertrouwen er daardoor in iedergeval niet beter op. Er komt weer aardig wat regen deze week, dus ik zou het zelf persoonlijk niet aandurven als mijn paard achter niet op ijzers zou staan. Dan zou ik 'm toch echt vierkant op ijzers zetten.
qua kalkoenen gebruik ik altijd de Michel Vaillant kalkoenen, 12 mm recht en 19 mm widia