Ervaringen met Verm-X?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BloodElf

Ervaringen met Verm-X?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 12:31

Hallo, ik ben op zoek naar personen die ervaring hebben met Verm-x. Dat is een ontwormingsmiddel op basis van kruiden. Ik hoor ze graag zowel negatief of positief. :j Bedankt alvast!

Jes

Re: Ervaringen met Verm-X?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:00

Mijn vriendje (DA) zegt dat ontwormen met kruiden niet werkt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:17

(Is dat "ervaring" of is dat een "mening") :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:20

Ik heb het ooit eens voor mijn katten gebruikt (wist bij aankoop ook niet dat het alleen op basis van kruiden was).
Conclusie: bij mijn katten werkte het absoluut niet.

edit: volgens de site moet je goed op de maanstanden letten bij het gebruik....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:01

Volgens mij is het niet om de paarden te ontwormen, maar de kans op een wormbesmetting te verkleinen.

van de verm-x site: "Dat er een product bestaat op basis van kruiden voor zowel inwendige parasietbeheersing als om de darmen te stimuleren en gezondheid te bevorderen, is voor mij een openbaring."

Het stimuleert het eigen lichaam om van de wormen af te komen, maar volgens mij is het niet geschikt om een al bestaande wormbesmetting mee te bestrijden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:57

HannahFrouk schreef:
(Is dat "ervaring" of is dat een "mening") :+

Ik ga voor mening :+
Ik vroeg of hij ontworming kende van dat merk, antwoord was nee.
Toe ik zei dat er iemand om ervaring vroeg omdat het op kruiden basis was zei hij, dan werk het niet. 8-)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:49

@ Angela dat denk ik ook idd. Het is meer bedoeld om het paard als gastheer minder aantrekkelijk te maken voor wormen als ik het goed begrijp.

@ Brainless hoezo werkte het niet als ik vragen mag? Kort na toediening van een normale wormspuit of pil hebben dieren ook vaak al weer wormen dus dat is mss niet een betrouwbare ervaring. Of bedoel je iets anders? Maanstanden heb ik nog niks over gelezen maar klinkt erg vaag zeg..

@ Saffier dan bedoelt hij ws ook dat het niet geschikt is als ze al een wormbesmetting hebben?

"Natuurlijk" klinkt altijd goed maar daar zitten natuurlijk net zo goed stoffen in die mss niet even goed voor dieren zijn op de lange duur. Ik ben nog niet overtuigd van dit product vandaar mijn vraag naar ervaringen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:53

Wij gebruiken het bij onze paarden, Verm-X is alleen zinvol als je paard nog geen worminfectie heeft. Heeft hij het wel moet je eerst ontwormen. Wij geven ook Verm-X, doen eerst een ''giftige'' wormenkuur, dan Verm-X en om de zoveel tijd een wormonderzoek en evt. een wormenkuur.
Edit, zo'n kuur moet je elke 10 weken geven dacht ik..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:19

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:44

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:14

Het werkt idd niet bij een worminfectie, wel als je wilt zorgen dat de paarden geen wormen krijgen. Het helpt bij het 'uithouden van de wormen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:41

Wat het beste helpt bij het voorkomen van wormen is het schoonhouden van de bak en de weides. Wij halen iedere dag de mest eruit en delen de weides op zodat de weide waar de paarden op staan altijd schoon is en iedere twee weken gaan ze op een nieuwe schone weide (en nee we hebben geen hele grote weides tot onze beschikking, de weides worden opgedeeld met draad om ze schoon te houden).
De laatste twee jaar hebben wij alleen in de herfst 1 maal preventief tegen horzellarven ontwormd. Wel iedere drie maanden mest onderzoek en jaarlijks bloedonderzoek. Nog nooit wormen gehad bij de paarden dus op die kuur in de herfst na zijn ze de afgelopen twee jaar niet ontwormd. Daar is geen enkel kruid voor nodig geweest, enkel verstandig weidebeleid.

Jonge dieren en drachtige merries worden hier uiteraard wel preventief ontwormd!

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 13:56

`Bedankt iedereen voor de info. Ik begin er maar niet aan geloof ik.

@ Ineke dat lijkt mij een ideale situatie! :j Zo zou ik het zelf ook graag doen, maar ik ben afhankelijk omdat we zelf geen ruimte thuis hebben. Afwisselen met herkauwers schijnt ook goed te werken trouwens heb ik gelezen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:38

Ik ben ook voorstander van goed weidebeheer, in combinatie met het testen op wormen. Zo voorkom je onnodig ontwormen, en bij wel een wormbesmetting weet je ook waarvoor je precies moet ontwormen. Niet ieder ontwormmiddel werkt immer tegen alle wormen.

kla_tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:02

Via Google kwam ik op deze link terecht.

En ik zou eventjes willen mijn ervaring delen.

a) Ik heb (nog) geen ervaring met Verm-x

b) onze kat vangt heel veel, en heeft daardoor regelmatig wormen.
Sinds ongeveer een jaar gebruiken we uitsluitend Wormfree (zie http://www.huisdierendokter.nl/wormen.html ) wat ook enkel gebaseerd is op kruiden.
En dit werkt heel erg goed, om de kat te ontwormen. (We hebben er zelfs betere resultaten mee, dan we vroeger met 'gewone' ontwormingsproducten hadden.

Daardoor ben ik dus zeker dat men kan ontwormen door enkel kruiden te gebruiken.