hoofdschudden/briezen/onregelmatig lopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ship

hoofdschudden/briezen/onregelmatig lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 09:53

wie herkent dit mijn paard loopt af en aan onregelmatig de ene dag wel en andere dag is er niks aan de hand...
nu is ze begonnen met het schudden van haar hoofd en briest ontzettend veel, en kijkt ze dof uit haar ogen je merkt aan haar dat ze niet lekker in haar vel zit.

iemand een herkenning?

even ter toevoeging zadel is aangemeten en aangepast die ligt goed.
en morgen gaan we met haar naar de veearts toe om haar volledig na te laten kijken.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:55

Dan zou ik morgen afwachten en kijken wat daar uitkomt....

Suc6!

ship

Re: hoofdschudden/briezen/onregelmatig lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 09:57

ow ja ben ook zeer benieuwd maar was gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen en miss zit er iets tussen dat ik kan voor leggen een DA is ook maar een mens en ziet soms ook dingen over het hoofd dus vandaar het topic.

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:00

heeeeeel gek !
maar een paard bij ons op stal heeft hooikoorts met de polletjes in de lucht
schud hij met zijn hoofd,
briest en niest bij elke stap
de eigenaresse reed buiten en wist toendertijd nog niet wat het was en hij bleef schudden met zijn hoofd
ze is afgestapt en terug gelopen dit was in het park en inderdaad heel veel polletjes in de lucht ........

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:03

ja idd daar heb ik aangedacht aan pollen allergie maar heb daar de middelen al voor genomen maar het knapt niks op en aangezien ze onregelmatig is zou het daar mee te maken kunnen hebben, en ze is er pas mee begonnen als het de allergie zou zijn had dit al eerder moeten komen toch? tenminste dat dacht ik.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:06

klinkt me beetje als mijn paard als ze een slechte dag had.. zij had een longemfiseem.. maargoed onregelmatig liep ze dan weer niet.

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:07

ik dacht dat hooikoorst zomaar kon komen
zelf heb ik hooikoorts gehad maar sinds vorig jaar niet meer

wel heel vreemd in ieder geval

hetismij_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:07

nou inderdaad het onregelmatig lopen DAAR denk ik dan ook aan dat is wel vreemd

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:09

die van mij reageert ook zo op polletjes, het enig wat bij hem helpt is een pollennetje over zijn neus, en dan nog gaat het soms niet helemaal soepel. Maar loopt je paard onregelmatig tijdens een kopschud en bries dag, of is dat niet aan elkaar gelinkd? Want het zou ook nog kunnen dat het niks met elkaar yte maken heeft. Eerst dingen uitsluiten denk ik maar.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:09

vreemd is het zeker ze liep al wat onregelmatig ficio geweest zadel aangepast en nu weer onregelmatig en dan het hoofdschudden er nog weer bij, baal als een stekker voor haar dit is voor haar zo vervelend hoop dat er wat aan gedaan kan worden.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:10

fanci_mike die netjes helpen bij haar helemaal niks die heb ik idd aangeschaft maar het verbetert nihil.
nou in het land loopt ze ook niet fris zeg maar dus of het een link aan elkaar is geen iedee eingelijk maar komt wel allemaal achter elkaar aan zeg maar.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:12

Mijn merrie heeft dat ook sinds drie weken. Vanuit het niets, proesten en af en toe ja knikken. In het weiland, in de bak maar niet op stal en maandag op de hei had ze er ook heel weinig last van. Ik heb een neusnetje gekocht maar dat maakt weinig verschil. Ze loopt trouwens wel normaal, gelukkig.

Succes bij de VA< en ik ben benieuwd wat er uitkomt!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:13

loopt ze voor of achter onregelmatig?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:14

zze loopt voor onregelmatig...en moet er bij zeggen wat mij opviel is dat ze aan de longe de laatste keer veel knak geluidjes maakt aan de achterkant dit heeft ze ook nog nooit gedaan.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:24

Dan denk ik toch ook inderdaad dat er iets anders aan de hand is dan hooikoorts. Wat dan precies is natuurlijk moeilijk, er zijn verschillende oorzaken natuurlijk voor het hoofdschudden (hoofdpijn, overgevoelig voor licht en ga zo maar door).
Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen, is eens contact opnemen met een kliniek, en de mogelijkheden navragen wat het zou kunnen zijn en hoe dat te onderzoeken is.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:30

contact met een kliniek is idd nog een goede tip dat zal ik zeker dan nog even doen.

heb veel meegemaakt met dit paard maar dit baat mij toch wel enige zorgen heb haar nu al 9 jaar (ze is nu 12) is wel eens eerder zo op deze manier onregelmatig geweest zijn toen overal foto's van gemaakt wat bleek gevoelige voeten ijzers er onder probleem was weg maar alles van toen helpt nu dus totaal niet..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:41

klinkt mij een beetje alsof ze toch weer last ergens van heeft in de ondervoeten of eventueel schouder waardoor ze gaat schudden.
is soms heel moeilijk uit te vinden waar het van komt.. :(:)

had je al gekeken in het headshaketopic voor eventuele tips?
een topicgenootje van me daar vandaan haar paard had een losse chip in het kootgewricht,haar paard schud ook en gezien pepsy haar klachten doet het me er toch wel wat aan denken.
ik heb haar al een berichtje gestuurd om hier even te kijken,misschien heeft ze nog wat tips voor je waar je naar moet kijken.

had je ook de tanden goed laten nakijken?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:10

hey ellen had idd een pb van der en neem de tips mee morgen tandarst is afgelopen april net geweest dus daar komt het niet weg...

had idd al gesnuffeld in het topic maar er is daar zoveel text dat ik dat haast niet kan volgen joh.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:14

:o :D
ja erg veel tekst,dat klopt wel.
maar zijn ook zoveel vormen van hoofdschudden,wat appie heeft is weer totaal wat anders als wat pepsy nu doet

hopelijk komt er morgen positief nieuws voor je,ik duim elk geval dat het goed gaat. :j

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:18

nee klopt peps doet het veel erger als appie peps staat zelfs onder het eten te schudden momenteel staat veel achter in de stal dus ze is er goed misselijk van...hoop ook op goed nieuws ik hoor het allemaal wel morgen...

Grietsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:37

Hallo,
Mijn paard heeft dit ook gedaan. En dat was een combinatie van stress en spanning in de rug. Ontspannen en rechtrichten was hierop het medicijn.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:11

even een update mijn paard heeft een overbelaste tussenpees in haar rechter voor been dus mevrouw gaat met rust en mag alleen maar aan de hand stappen met haar het was een druk dagje voor haar overal foto's van gemaakt en de scan...
dat schudden kan zijn dat ze opdeze manier haar pijn aangeeft maar kan heel goed een allergie zijn hiervoor heeft ze een spuit gekregen en zou bij allergie met 4 week verbeterd moeten zijn anders toch haar pijn en heb ik kans dat ze dit als tik heeft ondekt en blijft ze dit doen moet over 4 week weer terug komen...dus gaan spannende weken tegemoet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:30

ship schreef:
even een update mijn paard heeft een overbelaste tussenpees in haar rechter voor been dus mevrouw gaat met rust en mag alleen maar aan de hand stappen met haar het was een druk dagje voor haar overal foto's van gemaakt en de scan...
dat schudden kan zijn dat ze opdeze manier haar pijn aangeeft maar kan heel goed een allergie zijn hiervoor heeft ze een spuit gekregen en zou bij allergie met 4 week verbeterd moeten zijn anders toch haar pijn en heb ik kans dat ze dit als tik heeft ondekt en blijft ze dit doen moet over 4 week weer terug komen...dus gaan spannende weken tegemoet.

dat is mooi dat ze iets gevonden hebben :j
waarschijnlijk was dat bij mijn paard ook zo , de chip in het kootgewricht veroorzaakte het hoofd kantelen
voor de operatie kantelde hij gelijk aan de longe en bij de controle na de operatie deed hij dat niet

hoelang gaat het duren bij je paard?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:51

nou hoe lang word net 4 week weer bekeken of het na 4 week alleen rust en stappen al iets verbetert is en dan zien we wel verder maar kan lang duren voor dat ze weer zover is dat ik der weer kan gaan rijden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:02

en niet te snel weer willen beginnen, tegen mij zei de DA dat ik na 6 weken weer kon gaan opbouwen
maar hij gaat lekker de wei op tot eind aug en dan kijk ik wel hoe hij loopt
herstellen moet je tijd gunnen vind ik.

de arts in de kliniek was het met me eens!