Pfffff.. weer ellende, kreupelheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pfffff.. weer ellende, kreupelheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:20

In november 2010 kochten we mijn quarterhorse. Deze had wat vastzittende spieren nadat we een tijd niet konden trainen door de sneeuw. Fysio erbij, paard helemaal opgeknapt. Heeft wat tijd nodig gehad, in tussen trainde ik lekker door met mijn andere paard (haf). Toen ik sier weer kon rijden, begon vief (haf dus) met hoesten. Fenegriek gevoerd, toen was het over. En kon ik ze allebei weer trainen. Toen kreeg sierra ineens een Einschuss-been. Dus die was weer even uit de running. Ondertussen ging Vief echt beter dan ooit!! Toen Sier weer beter was, werd Vief ineens kreupel op een buitenrit. Nee he.. een paar stenen uit haar hoef gehaald en ze liep weer goed. pffffffff gelukkig dacht ik. Toen begon Vief ineens weer met hoesten. Behandeling: rust en ventipulmin. Ondertussen ging Sier beter en beter. Vief stond een maand stil. Toen het hoesten over was, liep ze ineens onregelmatig, maar net niet helemaal.. Stijfheid dacht ik, ik trainde haar bijna elke dag en nu had ze natuurlijk wel een maand niets gedaan..... Of misschien verstapt, ze is nogal lomp soms en dit was weleens eerder gebeurd. In de wei gallopeerde ze vrolijk rond en was er niets te zien. Heb haar aan de longe gepakt om te kijken wat er nou loos was... Linksvoor niet goed, ze boog haar knie niet juist op de cirkel en daardoor viel ze zo voorover! ik schrok me wezenloos!! Ze stond weer op en wilde zo weer verder draven.....

Nou, kliniek gebeld en a.s woensdag ga ik met haar naar de kliniek om te kijken waar het zit en wat het is.. Het lijkt vanuit de knie te komen, ze knikt er een beetje mee. Het is niet dik of warm, er is niks aan te zien. Soms loopt ze ook helemaal rad in de wei, en het volgende moment loopt ze bar slecht..

Pff schijt hem echt. En het lijkt wel alsof onze paarden om en om getroffen worden........ :\
Alle rampscenarios gaan nu door mijn hoofd, nog 3 dagen afwachten voor we duidelijk hebben, ja dan ga je doemdenken.......
Hoop echt dat het niks bijzonders is......... wilde het even kwijt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:41

:(:) Ik zal voor jullie duimen woensdag! Hoop echt dat er niks ernstigs is met Viefje :+:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:53

Tjeetje het zit je niet mee de laatste tijd.
Hopelijk is het niets ernstigs :(:)
Heel veel sterkte en in zal ook voor je duimen.

Anoniem

Re: Pfffff.. weer ellende, kreupelheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:55

Damn wat een pech en ellende toch stteds. Ik ga heel hard voor je duimen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:58

dankjewel jullie. Ik hoop echt dat het geen artrose of iets in die zin is..
Ik hoop gewoon dat k achteraf denk owja toen was ik echt aan het doemdenken en overdrijven en toen was het gewoon....... Maar wat kan het nou zijn dat niet zo ernstig is? K weet het niet.pff geduld is een schone zaak zeggen ze dan. Nog 3 dagen..... Vief is echt mn maatje, wij zijn echt een team (normaal ben ik nooit zo zweverig hoor hahaha) maar ik zou gewoon niet weten wat ik moet als het ernstig blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:12

Daar gaan we nog helemaal niet aan denken. Misschien gewoon een verdaaiing met daardoor een ontstkng oid, daar kunnen ze ook echt flink kreupel van zijn maar geneest netjes met ontstekingsremmertje en rust.
Gaat vast helemaal goedkomen met mijn favo westernhafje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:34

Sonja schreef:
Daar gaan we nog helemaal niet aan denken. Misschien gewoon een verdaaiing met daardoor een ontstkng oid, daar kunnen ze ook echt flink kreupel van zijn maar geneest netjes met ontstekingsremmertje en rust.
Gaat vast helemaal goedkomen met mijn favo westernhafje :j

Jeeeej sonja's favo westernhafje!! *\o/* *\o/* *\o/*
maar zou het dan niet dik moeten zijn of zo?
En weet je wat het nog meer is.... Een nakomeling van haar bleek op 3 jarige leeftijd spat te hebben. Dus niet door zwaar werk ofzo.. En in de vaderlijn komt dit niet voor, en toen dacht ik: nou vief heeft ook nog nooit (op 1x mogelijke verstapping na) kreupelheden getoond. Maar nu dacht ik (als rasechte paniekzaaier haha) daar meteen weer aan.
En nou ga ik stoppen met piekeren en slapen!! Als t niks blijkt te zijn en ik lees dit achteraf ga ik me doodschamen. Nachten slecht geslapen voor niks :P haha

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:17

weet je nog met faemina toen? Had ik niks mee gedaan, ze was immers nog niet beleerd. En met keuring was ze ineens kreupel en we konden niet vinden wat het was! Bleek achteraf iets in de hoef zelf te zijn en met veel rust is en speciaal beslag is ze er weer helemaal bovenop gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:19

Zamora schreef:
weet je nog met faemina toen? Had ik niks mee gedaan, ze was immers nog niet beleerd. En met keuring was ze ineens kreupel en we konden niet vinden wat het was! Bleek achteraf iets in de hoef zelf te zijn en met veel rust is en speciaal beslag is ze er weer helemaal bovenop gekomen!

oh... Klopt ja!!! Dat geeft wel hoop.. In de knie heb je ook banden enzo toch..