Bij mijn paard heb ik zomerexceem ontdekt een paar weken terug. Ik heb het toen gewassen met Tea Tree Shampoo en ook veel ingesmeerd met Calendulan. Nu heeft ze sinds een paar dagen een exceemdeken op en het begint al minder te worden. Natuurlijk blijf ik wel doorwassen 
Nu kan ik wel vertellen dat Violet het niet in hele erge mate heeft. Haar manen zijn nog netjes, er zitten alleen wat plekken en schilfertjes op. De staart is ook nog behoorlijk intact. Ik heb, toen ik dit constateerde, haar gelijk van de oude stalling (24/7 weidegang op gras, geen mogelijkheid tot schraal) naar een andere stalling gedaan (24/7 buiten op zand in een kudde & van ongeveer 15.00 - 19.00 op gras).
De vliegjes zijn met zonsopgang en zonsondergang het actiefst. Vandaar dat je ze overdag niet vaak ziet schuren.
Mischien kun je foto's maken?
Weet je zeker dat het zomerexceem is? Dan zou ik er een deken opdoen als ik jou was, bevalt mij super! 
Als je nog vragen hebt, pb box staat open 
girlyggirl schreef:ik (iemand met ervaring) ben van mening, dat een paard met zomerexceem 24/7 buitenzetten, not done is.
Mijn paard heeft zomerexceem en staat lekker 24/7 buiten met haar exceemdeken 
Dan ben ik weer van mening dat je een paard niet moet opsluiten in zijn/haar stal voor een simpel probleem wat met een exceemdeken makkelijk op te lossen is.