Tog geen ringworm , wat dan :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Tog geen ringworm , wat dan :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 19:19

Hoi ik had hiervoor ook al wat geplaatst dat mijn haflinger ringworm had...
Nou ik kom vandaag aan... ik zie zon plek (die was eerst met allemaal schilvers) en die was er gewoon helemaal af Verward dr zat geen eens huid meer op!!!!
dus ik denk *oliebol* dus ik vroeg aan iemand of dat goed was of niet... nou die zei dus Ja...
maar toen heeft me ma toch de DA nog maar is gebeld , en die zegt dat t waarscheinlijk helemaal geen ringworm is (omdat er ook meer bulten komen, ze reageerd dus ook niet op die shampoo)
dus morgen komt de DA langs....
weet iemand misschien wat dat dan weer is Verward Verdrietig

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:39

Kan je er misschien eens een foto van plaatsen? (of staat die miss. in het andere topic, heb ik nl. niet gelezen)
Maar wat je hier een beetje beschrijft is wat mijn Welsh A merrie en mijn Shet ruintje altijd in de winter hebben.
Dan krijgen ze bultjes, daar komen droge schilfers op en omheen en daarna zijn het korstjes die loslaten en dan is het haar ook direkt weg (ziet er een beetje schurftig uit) Mijn DA kwam er nooit uit wat het nou precies kon zijn dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan.
Ik ben ze gewoon goed gaan wassen met betadine (ontsmet lekker) en had toevallig nog een tube Otiderm liggen en heb dat een week op de plekken gesmeerd, na 2 dagen kwamen er alweer kleine haartjes terug en na een week waren de plekken alweer volledig bedekt met nieuwe kleine haartjes.
Ik neem tenminste aan dat je niet bedoelt dat er echt geen huid meer opzit maar dat er geen haar meer opzit? Als de huid echt open is moet je dit wat ik zeg dus absoluut niet doen!

Mijn DA is er nooit achter gekomen wat het nou precies is geweest maar ze zijn er vanaf gekomen.
Succes!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 11:14

Tja t is allemaal een beetje vaag want nu is t ineens wel weer ringworm Scheve mond
maar t gaat wel beter dus k ga maar gewoon door met wassen enzo...
mah tog bedankt... Lachen

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:33

T@nj@ schreef:
Kan je er misschien eens een foto van plaatsen? (of staat die miss. in het andere topic, heb ik nl. niet gelezen)
Maar wat je hier een beetje beschrijft is wat mijn Welsh A merrie en mijn Shet ruintje altijd in de winter hebben.
Dan krijgen ze bultjes, daar komen droge schilfers op en omheen en daarna zijn het korstjes die loslaten en dan is het haar ook direkt weg (ziet er een beetje schurftig uit) Mijn DA kwam er nooit uit wat het nou precies kon zijn dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan.
Ik ben ze gewoon goed gaan wassen met betadine (ontsmet lekker) en had toevallig nog een tube Otiderm liggen en heb dat een week op de plekken gesmeerd, na 2 dagen kwamen er alweer kleine haartjes terug en na een week waren de plekken alweer volledig bedekt met nieuwe kleine haartjes.
Ik neem tenminste aan dat je niet bedoelt dat er echt geen huid meer opzit maar dat er geen haar meer opzit? Als de huid echt open is moet je dit wat ik zeg dus absoluut niet doen!

Mijn DA is er nooit achter gekomen wat het nou precies is geweest maar ze zijn er vanaf gekomen.
Succes!


Wat is Otiderm voor spul?
Waar verkrijgbaar?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:36

Otiderm is een oorzalf. Dit wordt bij honden gebruikt bij een oorontsteking. Er zit lindaan is en ik denk dat het daarom goed werkt tegen ringworm, maar of het mag? Otiderm is geloof ik alleen geregistreerd voor honden.