Mijn verzorgpony is door een aardig zwaar iemand gereden. En zij heeft met haar gesprongen en vrij hoog. Donna (zoheetdepony) had op dat moment geen conditie. Dit alles is 3 weken geleden gebeurt. Ze loopt nu ook al 3 weken niet goed. Wanneer ze stapt/draaft/gallopeerd zie je niets. Wanneer je naast haar loopt en je hand op het knie gewricht legt voel je wat schieten... Ze knikt dus in haar linker achterbeen. Is dit ernstig? Verder heeft ze er geen last van en is het niet te zien dat ze niet goed loopt. Wel loopt ze stijf omdat ze al 3 weken niets doet behalve stappen langs de weg en stukjes aan de longeer lijn draven. Ik had de vraag wat moet ik doen en zou ik gewoon kunnen rijden?
@d0nnaa_dan De eigenaar weet het, de hoefsmid is ook geweest omdat ze bekapt moesten worden. Toen viel haar niets op maar mis moet de dierenarts voor de Fries die er ook staat nog komen omdat die al 2 maanden niet goed loopt en nu egt gewoon sleept meet haar achterhand. Dan moeten we die maar laten kijken...
Esther_r20
Geplaatst: 04-06-11 21:16
Wat bedoel je precies. Je schrijft dat ze al 3 weken niet goed loopt, maar ook dat je in alle gangen niets ziet? Op welke manier loopt ze dan niet goed?
En dat was eerst niet en dat is niet bij het andere gewricht ook? Kan zijn dat je er nu pas op bent gaan letten nadat die persoon erop gereden heeft. Anders wacht je even tot de hoefsmid voor de fries komt en laat je die nog even kijken.
Mijn verzorgpaard heeft dat ook. Als ik een hoefje vraag, hoor je best hard, ''krak''. De eigenaresse heeft dat al is aan de dierenarts gevraagd en die zij precies hetzelfde als suuzepuus. Niks ernstigs. (verzorgpaard is ook al 20, misschien iets met leeftijd)