Hoi, Ik heb 2 kleine pony's, Piet en Kareltje, van 3 jaar, ze zijn beiden al heel lang geleden gecastreerd. Voordat ik ze kreeg hadden ze nog nooit contact met mensen gehad. Nu komen ze wel naar het hek, maar ik Piet nog steeds niet aanraken (Kareltje overigens wel, die vind borstelen en alles geen probleem meer). Maar om piet dus mee te nemen moeten we altijd hele toeren uit halen. Nu heeft Piet sinds kort een gezwollen balzak, die steeds groter word. In het land strekt ie zichzelf en staat ie met zijn achterbenen wijdt en wil steeds gaan leggen. Wat zou dit kunnen zijn? Heeft iemand een idee?
idd, vangen en de DA bellen, dan maar even op stal oid zodat de DA niet hoeft te wachten tot pietje gevangen is. lijkt mij ook een ontsteking, iig iets om even van dichtbij naar te kijken en op zn minst even met de waterslang (zachte straal uiteraard) erop.
Oei dat lijken me lichte kolieksymptomen! Misschien heeft hij een liesbreuk en darmen in zijn scrotum. Komt meestal voor bij hengsten, maar kan ook bij ruinen ontstaan! Zou er zeker een dierenarts naar laten kijken.
Een paard op stal had dat ook. En niet zoon beetje je ook zijn 'vriend' was ook helemaal dik. Zelf liep dat paard gewoon nog elke dag lekker twee uur in de les maar het werd ook niet gekoeld. Paard is uiteindelijk weer naar de handelaar gegaan maar zou idd wel even de VA bellen want het ziet er echt niet fijn uit.
marvinfrits
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-11 07:49
De DA komt over een uurtje, dus dan zullen we zien wat er met hem mis is.
Helaas blijkt dat zijn ballen nu pas aan het indalen zijn. De dierenarts en de fokker wisten allebei niet dat de ballen nog niet ingedaald waren want ook in zijn paspoort staat hij als ruin. Het is vrij ongewoon dat het pas nu gebeurd vertelde de dierenarts ons. Een bal is al ingedaald en is normaal, de andere bal zit nog in ze buik en is zeer klein. We weten niet zo goed nu wat we met hem gaan doen omdat de kans op een lukkende castratie erg klein is vanwege de kleine bal die nog in de buik zit. Een hengst kunnen we hier helaas niet hebben vanwege veel kleine kinderen. We moeten dus even goed nadenken nu! Allemaal bedankt voor het meedenken!!