Ik haal bijna nooit het volgende hoefsmid-bezoek en moet dan altijd tussentijds bellen of hij het verloren ijzer (als ik m al terug kan vinden....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maroescha schreef:Mijn pony heeft ook een tijdje ijzers gehad, omdat ze te kort bekapt was, maar trapte ze er ook af en toen hebben we aan de voorkant ijzers gezet met 2 van die lipjes omhoog (deze ijzers zitten normaal om de achter hoeven) en toen ging het al een stuk beter!
nine1987 schreef:@ikke: en dat weet jij omdat.... je zelf smid bent? En er ook jaren ervaring mee hebt?
Maar ontopic: rottige situatie idd.. Stalgenootje van mij heeft hetzelfde probleem gehad en heeft ijzers met dubbele lippen gekregen en die bleven goed zitten(ik hoop dat je er iets aan hebt?) persoonlijkeervaring heb ik (zo te horen gelukkig) niet.. Succes..
PinkyPie schreef:@ ikke: ik heb dat pas sinds kort overwogen, juist omdat ze ze eraf trapt, en de hoefsmid staat niet gelijk op mijn stoep. Tot gisteren ging het echter wel goed, maar toevallig heeft ze ze gisteren wéér afgetrapt.
NB Je posts mogen wat mij betreft wel iets minder scherp, want ik zie je vaker op topics terug waar de woorden er niet om liegen en je schijnt overal verstand van te hebben.... Maar dat terzijde.
@ maroescha: En zo'n lipje heb ik idd ook. Dat werkt wel beter.
PinkyPie schreef:Waarom staat een paard dan volgens jou op ijzers, ikke ? En waarom zou 80% zinloos op ijzers staan dan ?
Bovendien trapt ze de ijzers af in de wei of paddock en niet tijdens het rijden....
Ik rijd met mijn paard regelmatig buiten en bij ons is niet echt een zacht bospad of iets dergelijks. Ze loopt dus veel op harde onder grond. Dat is onder andere de reden voor ijzers.
PinkyPie schreef:Waarom staat een paard dan volgens jou op ijzers, ikke ? En waarom zou 80% zinloos op ijzers staan dan ?
Bovendien trapt ze de ijzers af in de wei of paddock en niet tijdens het rijden....
Ik rijd met mijn paard regelmatig buiten en bij ons is niet echt een zacht bospad of iets dergelijks. Ze loopt dus veel op harde onder grond. Dat is onder andere de reden voor ijzers.
PinkyPie schreef:Okee, dat is een fair antwoord. Ik heb inmiddels wel 2 verschillende erbij gehad. Mijn huidige smid beslaat ook het paard van de vrouw waarbij ik op stal staat en daar blijven ze keurig onderliggen. Mijn oude smid beslaat alle paarden bij een professioneel dressuurruiter hier in de omgeving, dus ik neem aan dat hij toch ook wel enige kennis en kunde heeft, anders zouden ze neem ik aan niet met hem in zee gaan.
Maar goed, ik denk dat ik gewoon dat andere ijzer er voorlopig ook maar onderuit haal. Paard wordt er niet minder van en ik hou geld overBedankt voor alle reacties...