Aan de binnenkant van het pijpbeen zit een verdikking ter grootte van ongeveer 3 vingers. Het is niet opvallend dik maar je voelt dat het is volgelopen daar.
Ik heb toen ik het ontdekte gekoeld, en ben dit ook blijven doen. ook stappen op het harde hoort bij de ''behandeling''
Pony loopt prima regelmatig, plaatst het been onder de massa en belast het volkomen normaal.
Na beweging verdikt het iets, en wordt het iets warmer, maar het is niet zo dat het hele pijpbeen gaat vollopen of de complete vorm van het been dan verloren gaat.
Er zit geen wondje op de plaats van de plek of in de buurt. Diddle geeft geen pijnreactie als het been wordt bewogen (door een mens) of wanneer er in de bult wordt gedrukt.
Loslaten in de weide resulteert nog altijd in een omdraaien met het betreffende rechter achterbeen als spilbeen en wegdraven. Ook als hij op rust gaat staan doet hij dat nog met beide achterbenen.
Ik vraag me nu af of mensen ervaring hebben met dit soort dingen?
De dierenarts heb ik nog niet gebeld, dit omdat ik niet merk dat mijn paard echt gehinderd wordt, en ik de tekst 14 dagen rust, stappen op het harde en koelen ook wel verzonnen krijg

Wanneer de situatie eind volgende week niet duidelijk verbeterd is dan wel over, bel ik uiteraard wel.
Diddle wordt 24/7 buiten gehouden en staat momenteel even apart ivm een rantsoenvermindering. Hij is hieronder erg rustig!
Hopelijk kan bokt mij iets geruststellen