Ervaringen gevraagd met osteopatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Ervaringen gevraagd met osteopatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 16:43

Hoi allemaal,

Mijn pony is een beetje stijfjes in zijn rug, vind strekken moeilijk, en maakt zich sterk.
Iemand bij mij op stal zei dat ze hem wel wou behandelen ( ze is osteopaat ) maar ze dacht dat hij dan niet meer voor mij te rijden viel.
(dit is al wel 4/5 maanden geleden, ben nu al wel wat verder. )

Nu heb ik net weer les gehad, en toen zei mijn instructrice dat ik hem misschien toch maar moest laten behandelen.

Wat zijn jullie ervaringen met Osteopatie, Word je paard/pony er anders van, Feller of merk je iets anders?

Alvast bedankt!

Groetjes Annemyke & Bonito /3
Laatst bijgewerkt door Elles op 22-04-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel aangepast

NeverGiveUp

Re: Osteopatie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:42

Hoezo niet meer te rijden valt?
Omdat ze dan geen 'pijn' meer hebben onder het zadel?

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 17:43

Nee gewoon veel voorwaartser & Feller

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:12

RT-P >> MD

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:13

Huh? het zou juist zo moeten zijn dat je daarna fijner kan rijden :P
Dus ik vind het raar dat je er daarna niet meer op zou kunnen rijden?!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:18

Vreemd dat hij dan niet meer te rijden zou zijn voor je.. Met andere woorden...Je moet maar op een stram/vastzittend paard blijven zitten en er niets aan laten doen omdat hij zich anders losser en lekkerder gaat voelen??? Hij zal misschien best losser,ruimer en voorwaarts worden maar dat is toch alleen maar positief?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:20

Ik wou al zeggen, ik vat hem niet helemaal :')

Gewoon doen hoor, het is alleen maar goed en paard is je er dankbaar voor.

Tancreda4

Re: Ervaringen gevraagd met osteopatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 04:39

Vind dat ook maar een beetje een vage gedachten :? Zou gelijk mijn vraagtekens bij haar hebben, of is ze aangesloten bij Icreo bijvoorbeeld? Beetje raar dat ze eigenlijk zegt dat je dan eigenlijk maar niets moet laten doen, en je paard met ene blokkade moet laten lopen :? Raar verhaal.
Je paard kan er alleen maar fijner van worden, misschien wat voorwaartser en ja, ze kunnen best veranderen in het rijden, maar daar kan je ook mee leren omgaan. Liever een paard dat zich goed voelt en geen pijnen heeft, dan eentje die onderdrukt wordt door pijn toch??

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 06:35

Bij zo'n osteopaat zou ik mijn vraagtekens hebben..
Paarden zijn vluchtdieren en afhankelijk van zijn karakter gaat het ene paard vluchten/rennen voor de pijn
een andere paard stompt juist af en wordt trager

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:43

Mijn paard is vrolijker en vlotter geworden na behandeling van osteopaat, maar wel gewoon fijn en braaf te rijden.

Ik zou maar even checken bij haar wat ze er precies mee bedoelde en checken of ze bevoegd is als osteopaat te werken.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:51

Wat een vreemde opmerking van je stalgenoot.
Maar een osteopaat kan veel doen voor een paard. Zo zat mijn eigen paard vast in zijn rug toen ik hem kreeg door alle stress van de verhuizing. Ik kon ook niet normaal op hem rijden. Ook was hij niet zo lief tegen de andere paarden. Na een behandeling van een osteopaat (aangeloten bij Icreo) had ik een heel ander paard. Hij is weer fijn te rijden, is weer lief tegen andere paarden en hij is gewoon een stul vrolijker.
Als je een osteopaat overweegt, dan raad ik je wel er eentje te laten komen die is aangesloten bij icreo. Zij hebben een degelijke opleiding gehad en ook een goede vooropleiding.

Miepie77

Re: Ervaringen gevraagd met osteopatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:54

kan wel dat je paard in het begin wat joliger word, zou jij ook hebben als je eerst pijn in je rug had en nu ineens niet meer, maar meestal worden ze daarna juist kalmer en meer ontspannen wat je zowel in de omgang als onder het zadel merkt