Wij hebben nu sinds een week een paard erbij op stal. Wat nu erg opvalt is dat ze heel veel drinkt. Al neem ik haar even mee om te poetsen, ik zet haar weer terug en het eerste wat ze doet is drinken. Het valt gewoon op. Maar ze plast niet veel. Ik heb haar eigenlijk nog geen één keer zien plassen. Drinkt ze dan gewoon veel of kan er wat met haar nieren zijn?
Ook heeft ze liever niet dat je aan haar buik zit. Echt de singel plek. Ze laat merken dat ze het niet fijn vindt, zo is ze ook gevoelig tussen haar voorbenen. Herkent iemand dit? Zou het een maagzweer kunnen zijn? Iets met haar lever?
Wat kunnen we nu het beste laten doen? We willen zoiezo laten bloedprikken en haar meenemen naar Eric Laarakker.
Cowgirl
Geplaatst: 20-04-11 15:51
Klinkt in iedergeval niet als een huis tuin en keuken kwaaltje.
Misschien bijhouden wat ze écht drinkt qua liters? Dan zal je haar wel apart moeten houden. Ook een idee om urine op te vangen en te laten onderzoeken bij DA.
Drinken heeft ook te maken met eten, ik merk als ze hier veel (droog) hooi eten ze ook meer drinken dan als ze vers gras eten. In enkele gevallen kan het ook "aangeleerd" gedrag zijn, maar dat is echt in enkele gevallen zo.
Ze staat pas een week bij jullie op stal? Hoe was ze op de andere stal?