Filmpjes wobbler paard oktober en nu! Wat vinden jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Filmpjes wobbler paard oktober en nu! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 14:12

Hoi allemaal!!
Rond vorig jaar oktober/november is er wobbler bij mijn paard geconstateerd na een lange weg van foto's maken
en geleidings onderzoeken. Is er uitgekomen dat hij ergens een lichte druk op zijn zenuw heeft in zijn hals of rug
en hij daardoor atactische verschijnselen heeft ze gaven hem toen gradatie 1 dit was in Februari.
Het betreft mijn andalusische hengst van bijna 2 jaar oud.
In oktober heb ik toen filmpjes van hem gemaakt en die waren alsvolgt;

kwaliteit is slecht en meneer was behoorlijk panisch omdat zijn vriendjes verder weg stonden.

Vandaag heb ik weer een filmpje gemaakt helaas niet in de bak omdat alle paardjes lekker buiten stonden maar
gewoon even op de weg hopelijk kunnen jullie er wat aan zien. ( sorry voor mijn gepraat tussendoor :+ )
Ohja en hij was ook net gedoucht dus hij was nog lekker nat van het water :)

En zien jullie verslechtering/verbetering?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:20

Nou niet opgeven hoor! heel erg lichte mate die van jou, rijtechnisch en met wat medicatie krijg je dat echt wel goed!

Die van mij loopt los een stuk slechter :o ;) en die heb ik vandaag voor de 2e x L2 gestart, teller staat nu al L2 + 6 :):) loopt alle gezonde beestjes er zo uit met 7'ens en 8-en voor zijn gangen :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:22

Ik vind hem toch wel redelijk goed lopen hoor. iig niet slechter.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:23

ik zie wel dat typische telgangetje in stap, doet die van mij ook los, maar met rijden kan je dat eruit krijgen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:25

Hij zwalkt van achter wel typisch als een Wobblerpaard.
Maar ik vind hem zeker niet slechter geworden. Ik zou wel letten op de kracht van de achterhand,
want daarin vind ik hem zeker nog niet stabiel. Maar hij is nog jong dus dat zal wel verbeteren :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:26

NienkeNiels ik ben een vriendin van Listiglistje en heb haar vandaag voorgelezen. Haar paard daar zie je niets aan (op wedstrijd lopen paarden met minder blessures slechter) en al helemaal niet als je het niet weet. Ik zie het als hij in telgang gaat stappen. Heb zelf een keer op Aqanto gezeten en je voelt het absoluut niet. Hou vol, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zoek wel iemand die je goed kan begeleiden met rijden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:29

MMMM...hoe moet je nu commentaar gaan geven op 2 filmpjes van een 1/2 minuut...1 van 2 seconden en dan een die moet aan tonen dat het beter gaat en het paard op een heel andere ondergrond loopt en de meeste tijd stapt??
Daar is natuurlijk veel meer voor nodig dan dit soort filmpjes!

Hartstikke knap van die geen die hier aan kunnen zien dat het "beter"of "slechter" gaat met het paard!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:51

aerdenhout1 schreef:
Hartstikke knap van die geen die hier aan kunnen zien dat het "beter"of "slechter" gaat met het paard!

ik zie dat wel, maar dat komt omdat ik zelf een (ex)wobbler heb en zie daarom ieder detail...

NZ92

Re: Filmpjes wobbler paard oktober en nu! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 19:39

Hmm ja sorry het zijn ook niet echt hele goeie filmpjes ik zal van de week nog even eentje maken in de bak als hij echt aan het galloperen en draven is!! Bedankt voor jullie reacties en bedankt voor je steun listiglistje jou verhaal inspireert me altijd heel erg :)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:46

Vanaf de filmpjes zie ik eigenlijk geen atactisch paard, mogelijk dat de filmpjes van te slechte kwaliteit zijn.
Wat ik wel meen te zien is een paard dat zijn rug erg stijf houdt, aan de ene zijde wat meer dan aan de andere kant. Hoe is de kracht in zijn staart wanneer je deze wat optilt? Je kunt ook aan de onderzijde van de staart krabben, dan gaat hij als het goed is tegendruk geven.
Heb je al eens een osteopaat bij hem gehad?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:51

het zou kunnen dat hij misschien last heeft van zijn rug inderdaad ook staat er in zijn rug een lichtebolling beetje karperrugachtig. Staart is wel redelijk losjes geeft wel beetje tegendruk maar niet heel erg. Osteopaat heb ik er nog niet bijgehad mede omdat hun mij hebben verteld dat wat ze doen het probleem van hem ook kunnen verergeren dus ik wil dat nu nog niet doen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:12

Ik vind dat eigenlijk een rare reactie van een osteopaat, weet je zeker dat het een osteopaat was en geen chiropractor? Misschien eens een andere osteopaat (ICREO) raadplegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:29

Hij kan niet draaien, hij zet zijn voeten niet over elkaar om te draaien. Echt vrolijk keek hij niet op sommige stukjes. Ik zou idd eens een paar goede osteo's laten kijken wat die er van vinden, al is het alleen maar even een anamnese laten doen

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 21:54

Kunnen ook wel chiropractors zijn idd maar ik wil niet teveel mensen aan mijn paard laten klooien aangezien de dierenartsen hebben gezegd dat het vanzelf ook goed kan komen naarmate hij groter en sterker wordt. En wat is precies een anamnese?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:03

Dan kijkt hij en beoordeelt hij het paard. Behandelen zou hij dan eventueel wel of niet gaan doen als je dat zou willen. Maar ze hebben wel een goede kijk op alles en vaak beter dan een DA die veel all rounder bezig is.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 22:56

Filmpje vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:43

Ik zou echt een goede osteo dit laten beoordelen, wij op bokt kunnen van alles roepen, maar dan weet je eigenlijk nog steeds niks.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:47

ik zie op het laatste filmpje geen wobbler...maar ik heb er niet veel verstand van.
Paard loopt wat kort maar wel recht.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:39

Ik zie ook nog steeds geen wobbler, maar op zulke korte filmpjes is het echt lastig beoordelen. Mij lijkt hij ergens gruwelijk vast te zitten of mogelijk heeft problemen met zijn longen.
Je zou de dierenarts van simicur eens kunnen benaderen, hij heeft een goede methode om onderliggende problemen op te sporen (http://simicur.com/gijsbert-van-der-mar ... marel.html).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 10:59

En zien jullie op het eerste filmpjes van oktober dan wel een wobbler?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:54

irmaz schreef:
Vanaf de filmpjes zie ik eigenlijk geen atactisch paard, mogelijk dat de filmpjes van te slechte kwaliteit zijn.
Wat ik wel meen te zien is een paard dat zijn rug erg stijf houdt, aan de ene zijde wat meer dan aan de andere kant. Hoe is de kracht in zijn staart wanneer je deze wat optilt? Je kunt ook aan de onderzijde van de staart krabben, dan gaat hij als het goed is tegendruk geven.
Heb je al eens een osteopaat bij hem gehad?

Goed lezen en een keer iemand bellen met verstand van zaken en die laten komen. Van filmpjes hier op bokt plaatsen gaat je paard niet beter lopen :\

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 12:52

Je moest eens weten hoeveel mensen met verstand van zaken hem al bekeken hebben!! Was alleen benieuwd wat jullie er van vonden en daar is bokt voor dusja!!

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:30

Hey Nienke!

Ik dacht laat ik ook eens even reageren hihi

Ik zie opzich wel een klein verschil maar vond hem in oktober niet super slecht lopen! Hij is inderdaad nog wat stijf maar dat kan met beweging ook wel opgelost worden eerst. Pas als ie na een tijdje nog steeds stijf is kun je overwegen er een fysiotherapeut oid bij te halen! En als je als hij wat ouder is bezig gaat met longeren daar wordt hij ook al sterker van! Dat zou ik wel doen voordat je hem écht gaat beleren.

En ik vind het wel goed dat je het op bokt hebt gezet, en volgens mij heb je er ook al vrij veel aan gehad dus daar zal het niet aan liggen! Kun je in ieder geval je ervaringen delen :j

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 23:05

Hee Ryanne dat jij oook op bokt zit hih igrappig!! Even afwachten hoe hij wordt he hij gaat vanaf morgen het land op en we zien na de zomer verder!!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:12

Ik vind hem niet slechter geworden, zeker niet! Idd wat stroef, maar daar kun je op oefenen. Je kent mijn verhaal, geloof me, die van mij liep veeel erger en was duidelijk niet goed, die van jou oogt "slechts" wat stijf. Ik zou met jouw knuffel niet zomaar opgeven! Heel veel succes!!!

edit: ik zie er duidelijk een wobbler in...zeker op het eerste filmpje, later wat verbetering. En voor de rest: ja ik ben helaas ervaringsdeskundig...zie onderschrift...