Helpt Wij hebben besmette teken. Ik heb Lyme, mijn paard is wegens een nog steeds onbekende ziekte op Hochmoor ook op Borrelia of andere tekenziektes getest. Hij had ze niet, maar was wel met borrelia in aanraking geweest volgens de bloedtest. Hij heeft het alleen zelf opgelost. Maar er zijn ook andere tekenziektes dan Lyme. Ehrlichea bijvoorbeeld. Sindsdien gebruik ik een tekenmiddel voor honden. Kon geen kwaad volgens de DA. en er is niets voor paarden in de handel...
marasay
Geplaatst: 12-04-11 06:11
Hey,
mijn paarden hebben ook Lyme!! dit weekend was ik in de paardenshop en er is iets nieuw op de markt althans hier in Belgie. Een spray zoals frontline tegen verschillende beestjes waaronder teken en luizen. Dus zeker eens navragen in de winkel ben de naam vergeten maar ik ga het ook gaan kopen. Beter voorkomen dan genezen!
Ik heb ook frontline gebruikt. Stond in een wei waar echt veel teken zaten. Heb ze er allemaal uitgehaald met de tekentang en frontline opgespoten. Heb geen teek meer gezien
Bij mij werd frontline spot on pipetten voor grote hond XL geadviseerd en dan 2 pipetten geven bij zijn schoft. Dit gaat in het bloed en is een maand werkzaam en moet zeggen. Heb nog geen teek gezien.
Ik heb een tijdje een weitje gehuurd waar het stikte van de teken. Eerst frontline spray geprobeerd en daarna een pour - on voor koeien. Dat werkte perfect. Ik deed een streep over manen en rugpijn. Jammer genoeg een merrie die 'allergisch' reageert op teken. Die heb ik na een week van het land afgehaald met dikke kapotte mokbenen, en benen en hoofd ontstoken, pus liep eruit. Heel fijn die teken. Hier thuis weinig last van gelukkig. Deze week eentje eraf gehaald en ze had gelijk een dikke bult eronder zitten