Jeuk aan zijn knieen? (+foto v. vreselijke hoeven)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:01

Waarschijnlijk heeft ze schurftmijt. Komt vaker bij belgen voor, ook bij die van mij. Wat je moet doen is de benen scheren en daarna behandelen met Neocidol. Hierdoor gaat allerlei beestjes dood die jeuk geven. De eerste paar dagen na de behandeling zal ze nog jeuk hebben want dode mijt jeukt! Uiteindelijk zal ze er geen last meer van hebben.

En die hoeven, daar moet echt een hoefsmid bij komen!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:25

die hoeven, dat kan echt in korte tijd komen.
een fjord die eerst bij ons in de wei liep, kreeg droge hoeven en binnen no time zagen z'n hoeven eruit zoals op de foto. die is flink kort bekapt toen, en mag volgend jaar niet meer zonder ijzers de wei op.
sharir z'n hoeven waren ook wat gebrokkeld, maar bij lange niet zo erg. de hoefsmid heeft met een hamer alle lossen stukken erafgeslagen en toen rond gevijld. hij staat nu net wat korter als normaal, maar nog niet te kort.
bekappen kost echt bijna niets, hoop voor het beesje dat de eigenaars snel een hoefsmid bellen!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:59

Ik zou die hoeven ook iedere dag nat maken. Minimaal een kwartier nat maken. Dus of afspuiten of in een modderbed zetten.
Hierdoor worden ze minder droog en kun je er misschien voor zorgen dat ze in ieder geval niet verder brokkelen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:59

Als ze hoefsmid geweest is kun je het bestew Hoefvocht van de paardendrogist kopen.
Is niet duur, 8 euro geloof ik, en je doet er lang mee!
Mijn fjord had ook zulke hoeven, ietsje minder erg.
Hoefsmid heeft het mooi recht gevijld en nu ben ik ongeveer al 1 maand met dat hoefvocht bezig en je ziet echt het verschil!
Succes.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:21

AnnaBabs"]
[quote="Aramat schreef:
Knie zit in t midden van t achterbeen, aan de voorkant, en aan de achterkant heet de hak toch?


Ja dat dacht ik dus ook
[/quote]
dat heet dus het spronggewricht, die uitsteeksels aan de achterkant van het spronggewricht heten de hakken.
de knie zit bovenaan het achterbeen (zeg maar bij de overgang van buik naar been, dat gewricht)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:41

Die hoeven zien er inderdaad niet uit zeg! Ze lijken ook erg kort maar dat zal door dat lange haar komen waarschijnlijk. Ik zou inderdaad de smid laten komen en zovaak mogelijk de hoeven nat maken (liefst 15 min in het water laten staan als dat lukt) en daarna vetten om het vocht vast te houden. Ik ben zelf geen voorstander van ijzers met zulke hoeven; die liggen er om de haverklap af.

En voor wat betreft die jeuk, zie je ook iets aan die plek?? is het schilferig? Hoe lang heeft ze er al last van? is het misschien gewoon een insectenbeet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:51

luxje"]
[quote="AnnaBabs"][quote="Aramat schreef:
Knie zit in t midden van t achterbeen, aan de voorkant, en aan de achterkant heet de hak toch?


Ja dat dacht ik dus ook
[/quote]
dat heet dus het spronggewricht, die uitsteeksels aan de achterkant van het spronggewricht heten de hakken.
de knie zit bovenaan het achterbeen (zeg maar bij de overgang van buik naar been, dat gewricht)
[/quote]

Ja dat woord zocht ik (spronggewricht)

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:15

jeetje die hoeven zijn echt erg!!
ik zou zeker proberen een hoefsmid erbij te krijgen!!

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:16

nou sorry hoor, ben nlij dat jij m verzorgt maar die eigenaar is dat paard niet waard! wat een verschrikkelijke hoeven. misschien moet je die foto eens aan die eigenaar laten zien. wel ieder jaar een veulen er uit fokken, maar aan verzorging niks doen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:46

zou er echt een hoefsmit bijhalen en vooral ook de hoeven goed invetten.... vooral met deze droogte knappen ze vooral

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:14

Ik had via via ehoord dat biotine of zoiets ook heel goed was voor de hoeven. Maar nou hoorde ik ook weer dat de hoeven daar vreselijk van gaan groeien, en aangezien de smid nooit langskomt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:14

roxie schreef:
nou sorry hoor, ben nlij dat jij m verzorgt maar die eigenaar is dat paard niet waard! wat een verschrikkelijke hoeven. misschien moet je die foto eens aan die eigenaar laten zien. wel ieder jaar een veulen er uit fokken, maar aan verzorging niks doen


Dat cind ik nou ook

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:01

hoi!
kan het nit zo zijn, doordat ze zo verkeerd op de hoeven staat dat haar knieen gewoon pijn doen? of dat er wat langs elkaar ehen vrijft in de knie?

ik zou tog proberen aan te dringen, om er in ieder geval een da of hoefsmid bij te halen!

groetjes!
Irene