NML Health onderzoek zomereczeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

NML Health onderzoek zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 08:40

Omdat ik helaas niet altijd tijd heb om het zomereczeemtopic door te spitten,
is misschien een algemeen topic over dit onderzoek wel handig.

NML Healt doet een onderzoek naar zomereczeem en zoals gemerkt hebben enkelen zich hiervoor aangemeld.

Ik heb gisteren 'een busje' ontvangen en ik begin vandaag of morgen met de kuur.

Misschien nuttig om elkanders ervaringen hier neer te schrijven?

Het zou knap zijn mocht dit 1 of ander 'wondermiddel' blijken te zijn,
al blijf ik hier vrij neutraal in ;)

Annetje

Re: NML Health onderzoek zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:45

Ik heb me ook opgegeven, maar nog niets ontvangen :) Ik ben benieuwd wat het precies is en of het effect heeft. Ik vind het zelf wat appart dat je het gewoon naast je deken mag gebruiken. De meeste paarden zullen met deken namelijk niet schuren. Mijn paard staat momenteel nog zonder deken en dat gaat nog redelijk. Het zal niet lang meer duren voordat hij de deken op moet.

Heb jij enkel het uitwendige spul gekregen? Hoe ziet het eruit? Ruikt het? Heb je het al gebruikt?
Ik ben namelijk echt heel erg benieuwd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 14:02

De mijne staat nu al een paar weken met deken op en schuurt dus nog niet, maar zeg nooit nooit uiteraard...

Ik heb eerst de inwendige kuur ontvangen.
Daarna moet ik een lotion ontvangen.
En daarna zou ik nog een poederachtig iets moeten ontvangen volgens de brief.

Het ruikt niet chemisch :D Hoe het eruit ziet weet ik nog niet (begin vanavond pas met geven, heb het net ontvangen).
Er staat WEL op dat er alcohol in zit... Daar stel ik mij toch vragen bij :')

Dit staat op het flesje:

Toedienen op stukje brood, eventueel verdund omdat dit product alcohol bevat.
Bij voorkeur een kwartier voor of na het voeren.

Extract van Angelica archangelica,
alchemila,
arctium lappa,
berberis vulgaris,
betula alba,
calamus aromaticus,
cantharis,
carduus marianus,
centaurium erythraea,
cheidonium majus,
cynara scolymus,
equisetum arvense,
galium aparine,
hydrastis canadensis,
juniperus communis,
orthosiphonis stamineus,
ribes nigrum,
solidago virga aurea,
taraxacum officinale,
uncaria tomentose,
uva ursi,
viola tricolor,
montmorilloniet,
himalaya zout
alcohol 35%

Gegarandeerd vrij van synthetische geur kleur en smaakstoffen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:06

Hm... ik ken enkel het zout en de alcohol, de rest klinkt allemaal wat eng moet ik zeggen... :=
Dit is dus de ontgiftingskuur denk ik of niet? Ik vind het een beetje jammer dat die vast zit aan het onderzoek, ik geloof absoluut niet in ontgiften namelijk, maar ik wil wel graag de producten uittesten.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:34

Dat is inderdaad de Detox, een samengesteld fytotherapeutisch middel.
De ingrediënten die je ziet, zijn dus ook fytotherapeutica (en een enkeling homeopatisch).
Ik heb het middel al vaker gebruikt bij mijn paard (zomereczeem en insulineresistent) en ben er zeer tevreden over.
Verschil met 'gewone' drainage (van De Groene Os) is de toevoeging van montmorilloniet, een mineraal dat werkt als fytotherapeutische en orthomoleculaire katalysator. Hierdoor werkt Detox sterker in dan de drainage zonder deze toevoeging.

De werkzame stoffen in Detox zijn werken voornamelijk diuretisch, bloedzuiverend en stimuleren drainage van nieren en lever. Ook zitten er stoffen in die productie van ontstekingsremmende hormonen stimuleren en afgifte v histamine remmen. Daarbij stimuleren veel van de ingrediënten de spijsverteringsorganen.

Zolang je je aan de aanbevolen doseringen houdt, kun je het geheel veilig geven.

Annetje, mag ik vragen waarom je niet gelooft in ontgiften? :-)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:01

Auky schreef:
Annetje, mag ik vragen waarom je niet gelooft in ontgiften? :-)
Dat mag en daar kan ik heel simpel in zijn: Omdat er in mijn ogen niets te ontgiften valt.

Bloedzuiverend? Hoezo? Waarom zou je het bloed moeten zuiveren? Waarvan? Bloed zuivert zichzelf, het lichaam lost 'giftige' stoffen op. De lever en de nieren zorgen dat giftige stoffen uit het lichaam gaan, deze organen zijn hiervoor bedoeld en hoeven dus ook niet schoon gemaakt te worden. Ik geloof niet in giftige stoffen die zich ophopen in een lichaam (ook niet bij mensen) waardoor het nodig zou zijn om die eruit te werken. Ik heb er niets op tegen dat er mensen zijn die er wel in geloven, maar ik zie ontgiften en alles wat daarop lijkt, echt als onzin.

Wat gebeurt er als je er teveel van geeft eigenlijk?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:57

Ik ben deze week begonnen met het spul. Zowel inwendig als uitwendig. Heb mijn paardje weer zonder deken op de wei gezet, het lijkt me dat je dan het beste resultaat kunt meten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:12

ik heb het ook ontvangen. Ik heb nog niet goed gekeken, enkel de doos opengemaakt.
Nu is het dus de bedoeling dat mijn paard eerst alleen de detox-kuur krijgt? Dus nog even wachten met het inwendige testproduct?

Ik kan in elk geval bijna niet wachten met testen. Paard is toch al echt aan het schuren aan zijn staart. De manen vallen nog mee, maar zijn ook steeds kriebeliger.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:31

Volgens mij had ik gelezen dat je al met de Gluco Balance mag beginnen als je nog bezig bent met Detox. Anders geef je eerst een weekje alleen Detox en start je daarna ook met GB?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:43

Dat was ik inderdaad van plan te gaan doen :j Ik ben benieuwd of hij het eet en of het iets doet. Ik heb er zelf een proefje van genomen ( :o ) maar erg lekker is die detox niet. Het andere spul ruikt heel kruidig, naar iets waarmee ik de macaroni wel zou willen kruiden.
Het uitwendige spul ruikt een beetje teerachtig en is lichtbruinig van kleur. Niet zo donker als waar ik bang voor was.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:01

Het inwendige spulletje is Gluco Balance toch?
Ik ben er erg benieuwd naar, mijn paard is namelijk ook insuline resistent (waar GB eigenlijk voor ontwikkeld is). Heb het overigens nog niet binnen, was de afgelopen dagen overdag niet thuis.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:05

Ik durf zo even niet te zeggen of het gluco balance is eigenlijk :o Ik heb het allemaal al beneden in mijn paardrijdtas zitten om niet te vergeten naar stal te brengen en ik zit nu boven aan de pc. Ik weet het dus pas morgen of het dat echt is.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:51

Annetje schreef:
Ik durf zo even niet te zeggen of het gluco balance is eigenlijk :o Ik heb het allemaal al beneden in mijn paardrijdtas zitten om niet te vergeten naar stal te brengen en ik zit nu boven aan de pc. Ik weet het dus pas morgen of het dat echt is.

Haha, ik precies zo! Dan kan ik morgen gelijk beginnen. Ik ben erg benieuwd of het gaat werken.

Cute_Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:05

mocht het niet werken kan je altijd nog derfen proberen, ook een top middel waar ze zonder deken bij kunnen staan

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:47

Ik heb valentino vandaag de deken af gedaan. Dit omdat ik plukken haar uit zijn manen kan halen
Echt niet normaal. Bovendien kan ik zo beter testen of de middeltjes werken... Ik ben benieuwd hoe ik hem morgen aantreffen. Als hij een pleeborstel heeft, dan weet ik het ook ff niet meer... ZE is zo frustrerend...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 08:48

Ik ben nu de detox aan het geven, én het poeder én de lotion aan het gebruiken.

Paard leeft nog, dat is goed, ik geef het nu allemaal tot volgende week donderdag 2x en dan 1x.

Ik ben benieuwd!

Deken is nog aan omdat ik toch bang ben dat het niet aanslaat en ze heeft net zo'n mooie reserve opgebouwd...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:21

Ik geef alleen de Detox en het uitwendige middel. Sindsdien heeft paard niet meer geschuurd! :)

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:26

Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen. Mag het ook aan een dragen pard gegeven worden? Weet iemand dat?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:08

gitje65 schreef:
Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen. Mag het ook aan een dragen pard gegeven worden? Weet iemand dat?

Zou ik voor de zekerheid Eric (Laarakker) over contacten, meen te me herinneren dat dat moet als je merrie dragend/lacterend is.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:43

Ik gebruik enkel nog de detox. Het is een beetje veel moeite om twee supplementen te moeten gaan voeren voor de stagiares en de staleigenaresse. Ik weet ook niet of we dat makkelijk naar binnen gaan krijgen. De detox eet hij zo en ik merk geen verschil aan het paard.

chipieke had jouw paard al geschuurd dat je de uitwendige smurrie al gebruikt hebt? Want dat moest enkel op schuurplekken toch?

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:15

Die van mij heeft gelukkig nog geen jeuk. Ben nog bezig met de detox en geef hem het inwendige middel. Heb de lotion dus nog niet hoeven gebruiken. Enige nadeel is is dat hij dat spul niet lekker. Hebben jullie daar ook last van?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:37

Welk spul vindt hij niet lekker?
De detox eet mijn paard zomaar. Nu maar hopen dat dat inwendige spul ook goed gaat. Na het weekend ga ik dat erbij proberen.

Paard heeft trouwens lichtjes jeuk op zijn buik en zijn manenkam. Moet ik daar dan al het spul op smeren, of pas als het écht kriebelt?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:05

Ik zou het nu al doen, beter op tijd erbij dan te laat.

De pony vind de Gluco Balance erg lekker en likt heel de emmer uit. Ik doe het over zijn voer met een beetje water erbij.
Anders hebben we na een keer blazen een stofwolk :+
Met de Detox heeft hij ook geen problemen, die druppel ik op een nat gemaakte stukje boterham.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:16

Hij vindt de gluco niet te eten. Ik moet zijn hooi even verstoppen zodat hij het eet. Ik doe er trouwens lijnzaadolie doorheen. De detox vindt hij ook niet echt lekker, maar eet het wel.

Ik zou bij alle vormen van jeuk insmeren. Anders zie je je paardje lijden (gek worden van de jeuk)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:53

Gek worden van de jeuk is het nu nog niet. Hij schuurt nog steeds niet, maar heeft wel alweer favoriete plekjes tijdens het borstelen. Hij heeft dus heeeel lichtjes jeuk.

Moet je die gluco 1x per dag geven? Ik heb dat nog niet helemaal door gelezen namelijk. Mijn paard krijgt savonds ook lijnzaadolie en het zou het makkelijkste zijn om het daarbij te geven zodat het mooi blijft plakken.
Ik kan me trouwens voorstellen dat een paard het niet eet, het ruikt echt heel erg kruidig.