Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Maanden aan de ventipulmin ? Je mag het hoohuit 10 dagen geven, anders treedt er gewenning op !
Kijk eens in dit topic : [MD] Headshaking Syndrome Centraal discussietopic
Veel paarden die headshaken doen dit vanwege pollenallergie of terwijl hooikoorts. bij veel paarden werkt puur pollen heel goed , alleen werkt het helaas in het eerste jaar nog niet optimaal.
Maris schreef:Als je paard ook last heeft met de ademhaling in de winter, dan is er nog wat anders aan de hand vrees ik. Allergie voor bomen en grassen gaat in de winter over.......
Plus dat voor een pollenallergie ventipulmin vaak niet helpt ( bij mijn paard in ieder geval niet ).
Snadrem schreef:[Alternatieven heb ik nog niet geprobeerd. Zaterdag spreek ik een vriendin die voor mij bij een kennis van haar zou gaan informeren over bachbloesemtherapie, en ik heb begrepen van een stalgenootje dat zij een afspraak heeft met een holistisch dierenarts (Laarakker?) die binnenkort langs zou komen voor haar paard. Die wil ik dan ook even vragen wat hem verstandig lijkt.
tamary schreef:Hooikoorst achtige klachten bij mensen worden behandeld met antihistamine, nu is een werkende variant voor paarden daarvan vinden lastig, maar cavalesse bevat zo'n antihistamine. Nu is dat middel eigenlijk voor seme klachten, maar luchtwegproblemen gaan nog wel eens samen met seme. Misschien een optie al dan niet samen met die puur pollen?
Snadrem schreef:Die ventipulmin is allemaal in overleg met de veearts. De dosis bouwt wel af, maar het was of dat, of een inhalator en daar kan ik hier niet aankomen. Headshaking doet ze niet. Heb ik nog wel aan gedacht, maar dit kwam door het bit (met bitloos hoofdstel doet ze dit namelijk niet). Daarnaast heeft mijn paard het hele jaar door met ademhalingsproblemen gestaan. In de winter was ze net zo benauwd als in de zomer.
Puur pollen was ik ook tegengekomen, dat dekt wel een deel van de lading maar lang niet alles. Maar ik hou het in ieder geval in mijn achterhoofd.
Blijheid schreef:Bij mij op stal gebruikt iemand een inhalator bij haar paard met astma.
Als je het wil proberen kan ik wel vragen waar ze die van haar vandaag heeft?
Snadrem schreef:Blijheid schreef:Bij mij op stal gebruikt iemand een inhalator bij haar paard met astma.
Als je het wil proberen kan ik wel vragen waar ze die van haar vandaag heeft?
Als je dat eens zou willen informeren... ik heb begrepen dat het gewoon inhalators voor mensen zijn en dat die alleen op recept verkrijgbaar zijn.. dat wordt dan lastig aangezien ik zelf geen astma heb of kennissen met astmaEen vriendin van mij heeft ook een paard waarbij de diagnose astma is gesteld en volgens mij wilde die ook met een inhalator gaan proberen. Alleen die heeft dan natuurlijk hetzelfde probleem.