Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
12sterre34 schreef:Teer is heel wat anders dan hoefvet he! Met teer droog je juist de onderkant van de hoef uit, vaak in de winter. In de zomer smeer je juist hoefvet op de bovenkant om hem soepel te houden en scheuren tegen te gaan. Onze paarden krijgen in de zomer meerdere keren per week hoefvet opgesmeerd omdat de hoeven anders gaan brokkelen en scheuren. Al ligt het wel aan de hoeven van je paard, heeft je paard sterke/harde hoeven dan is de nood voor hoefvet of teer veel minder hoog.
Ik ben wel alleen voor teer en hoefvet als het een nut heeft, en niet voor de mooi...
Cowgirl schreef:Mijn pot vet is al bijna 20 jaar oud en nog bijna voor de helft gevuld. Kan er bijna mee naar Kunst en Kitch
tessacheyenne schreef:Wat is dat? ..... Gebruik 't al ruim tien jaar niet meer! Mijn hoefsmid heeft mij verteld zo weinig mogelijk op de hoeven van mijn paarden te smeren, het heeft nl. geen enkel nut. De hoef wordt van binnen uit gevoed niet van buiten. Mijn paarden hebben sinds ik alle smeersels voor de hoeven weglaat supersterke harde hoeven gekregen...geen brokkels of scheuren, helemaal niets. Wil je persé wat smeren gebruik dan laurierzalf en masseer daar de kroonrand mee in.