Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En het waren bij hem ook precies z'n twee benen waarvan de kootholtes wit zijn.

sorry voor alle vragen) maar gisteren heb ik dus op zijn droge benen gelijk die zelf gesmeerd, maar ja daarna ga je dan rijden (gisteren ging meneer de wei in en rollen etc in zand en stof). Gevolg: zalfvoetjes met een laagje zand. Kan dit kwaad? Want ik dacht: als ik hem dan daarna moet afspuiten (wat gisteren niet hoefde gelukkig), en er zit zalf op, kan het water er niet bij. Of kan ik het beter doen voordat hij op stal gaat? Met dan het risico dat hij WEL nat wordt want tussen die ballen met een spons gaat denk ik echt niet lukken
(Ik ga wel een spons kopen om het te proberen hoor!) Ik kan natuurlijk ook NA het afspuiten met die betadineshampo wassen (nat is hij dan toch al) en dan afdrogen en die zalf erop.
. Wij smeren voor het rijden altijd vaseline in de kootholte als die droog is, om de boel soepel te houden en pijnlijk barsten van kloven te voorkomen. Daar zit na het rijden dan ook zand op, maar met een droge handdoek kun je de troep dan weer weghalen en er opnieuw vaseline of zalf op doen. Jouw laatste voorstel is ook een optie, maar dat zou je dus ook niet elke dag moeten doen als het mogelijk is. Daarna afdrogen en zalf erop lijkt me prima.