Blessure achterste binnenband kootbeen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizax

Blessure achterste binnenband kootbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:51

Hallo,
Met mijn paard (Antilliano Goodtimes x Faust Z) zijn we gister naar Someren geweest omdat hij niet goed liep.
Er kwam uit dat hij zoals in de titel luid een blessure heeft aan de achterste binnenband in het kootbeen. Ze zeiden dat
het een zeldzame blessure was en dat de genezing en revalidatie langzaam zou gaan omdat er weinig doorbloeding in die band is,
Ik mag het komende half jaar niet meer met hem trainen en alleen maar stappen, en omdat ik in september in deurne begin is dit vrij vervelend.

Nu heb ik al enkele keren gehoord van magneettherapie van een vriendin van ons, en ze zeggen dat het 5 a 6x sneller gaat,
het genezen dan. nu is mijn vraag, heeft een van jullie hier ervaring mee, en weten jullie evt nog iets waar de
genezing sneller mee zou gaan.

Groetjes Liza

delerium

Re: Blessure achterste binnenband kootbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:59

VSW -> MD

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:11

Sucses er mee mijn paard heeft dat ook gehad met ook de schuine band die daar vlak bij loopt. ik heb schokterapie laten doen en daarna heeft tie aquatraining gehad dat heeft echt super geholpen omdat het gewicht er af gaat,dit heeft bij mij ruim een jaar geduurt banden duren langer ;( maar sucses met je paardje

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:23

Mijn paard heeft ook een band blessure gehad, iets lager bij het hoefgewricht....heeft een jaar geduurd.
Zwemmen heeft in de laatste revalidatiemaanden veel goed gedaan. Mijn paard heeft de eerste 5 maanden volledige stalrust gehad..... Stappen was namelijk geen doen hij werd veel te fris. En al die rare sprongen waren superslecht voor de banden, dus helaas stalrust..... Moet zeggen dat hij met de rust wel heel goed vooruitging met zijn herstel.

Lizax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 22:25

Paperboy schreef:
Mijn paard heeft ook een band blessure gehad, iets lager bij het hoefgewricht....heeft een jaar geduurd.
Zwemmen heeft in de laatste revalidatiemaanden veel goed gedaan. Mijn paard heeft de eerste 5 maanden volledige stalrust gehad..... Stappen was namelijk geen doen hij werd veel te fris. En al die rare sprongen waren superslecht voor de banden, dus helaas stalrust..... Moet zeggen dat hij met de rust wel heel goed vooruitging met zijn herstel.

oke bedankt, ik zal eens tegen me vader zeggen van dat zwemmen, misschien is dat wel een goed idee.

Lizax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:21

Weet niemand meer iets?