Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FlorisSam schreef:Mijn pony heeft waarschijnlijk ook luis,maar als het van de bomen kwam had mijn paard het ook,die heeft nl. nergens last van. Er lopen ook geen kippen bij
Kippen hebben btw volgens mij een ander soort luis
ikke20 schreef:FlorisSam schreef:Mijn pony heeft waarschijnlijk ook luis,maar als het van de bomen kwam had mijn paard het ook,die heeft nl. nergens last van. Er lopen ook geen kippen bij
Kippen hebben btw volgens mij een ander soort luis
nee kippenluis is ook overdraagbaar op paarden.
een da die ik kende had telkens luis bij zn paarden snapte er niks van. kwam buurvrouw dat der kippen luis hadden. paarden hadden het mooi overgekregen van die kippen. en heb ik al van veel meer mensen die hetzelfde hadden.
jibberjabber schreef:Luizen ontstaan vanzelf in een slecht verzorgde vacht OF in een te dikke vacht die vochtig blijft. Dat tezamen met een aantal huidschilfers die niet weggeborsteld worden, een warm zonnetje en een, in het algemeen, niet te grote weerstand. B.v. jonge dieren tijdens het wisselen. Ook een aantal paarden of pony's in een dompige schuur maakt dat de huid vatbaar wordt voor luis. Maar ook je, goed verzorgde, paard/pony met een dikke vacht, natgeregend en b.v. op stal gedurende de nacht niet volledig opdroogt en dat dan een aantal dagen achterelkaar met zo nu en dan zo'n heerlijk voorjaarszonnetje, is vatbaar. En dan zijn ze er opeens. YUK, vies he......
jibberjabber schreef:Bij de pony's die ik ken zat de luis op de voorpluk en in de manen. Daar ligt geen deken zodoende kan dat wel vochtig blijven na een regenbui. Ik weet niet of eitjes, neten genoemd, zo lang kunnen blijven zitten zodat jouw pony daar dan later de luizen van heeft gekregen.