Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elliinee schreef:Ik heb geen idee wat dit kan zijn?
Maar misschien helpt het om te scheren?
Mijn pony heeft ook vaak jeuk als zn wintervacht weer begint uit te vallen..
Sterkte er verder mee Jitske
xkmmtjeee schreef:Ik heb sinds een paar maanden een shetlander en ik merkte dat hij ineens vaak bij zijn lies aan het krabben was. Toen kwam ik erachter dat er een open wond zat van zoon 5 cm die hij zelf open heeft gekrapt. Hij had aan de binnenkant van zijn achterbenen ook allemaal korsten en hele erge jeuk. Ik heb de DA laten komen en die heeft een afschraapsel gedaan en het bleek toch ook luis te zijn terwijl hij ook alleen op die plek jeuk had.
FlorisSam schreef:xkmmtjeee schreef:Ik heb sinds een paar maanden een shetlander en ik merkte dat hij ineens vaak bij zijn lies aan het krabben was. Toen kwam ik erachter dat er een open wond zat van zoon 5 cm die hij zelf open heeft gekrapt. Hij had aan de binnenkant van zijn achterbenen ook allemaal korsten en hele erge jeuk. Ik heb de DA laten komen en die heeft een afschraapsel gedaan en het bleek toch ook luis te zijn terwijl hij ook alleen op die plek jeuk had.
Heel erg bedankt!
dit is precies wat ik bij mijn shet zie.
Ik wacht nog even een berichtje af en dan weet ik wanneer ze geschoren wordt.
Met welke shampoo wassen jullie trouwens?
Ik heb hier betadine shampoo,kan dat of moet ik speciale anti-luis?
(bij honden gebruikten we altijd betadine shampoo)
Bravura schreef:Waarom heeft de ongeschoren shet een deken om? Kan het geen verstikking van de huid zijn met zo'n dikke vacht en een deken om? Shets hebben nl toch vaak echt een hele dikke vacht, dikker dan menig paard of pony.