Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mick75 schreef:Een van de merrie's op m'n werk is ook zo extreem hengstig, komt vocht uit elk gat dan, inclusief haar neus. Op het hoogtepunt van de hengstigheid is het een beetje geel/ groenig van kleur en slijmerig. En o wat is ze dan aanhankelijk! En niet weg te krijgen bij de ruinen. Volgens de DA kan dat bij sommige merries die heel extreem hengstig worden. En het schijnt vaak heftiger te zijn als er een veulen in de buurt is van een andere merrie, volgens de DA tenminste. En voor zover ik dat kan inschatten klopt dat wel met mijn ervaringen.
En op dit moment is zo'n beetje elke merrie die ik ken en dat zijn er best wat, zo hengstig als het maar kan. De ruinen worden in elk geval ernstig lastig gevallen en als we een ruin per ongeluk bij een merrie zetten weet die arme ruin niet wat 'm overkomt. Zo'n gek gillend wijf van een merrie dat constant wijdbeens voor hem staat... En die arme ruin maar niet snappen wat ze bedoelt... 't is trouwens wel hilarisch om te zien hoewel het voor de ruin vaak echt geen pretje is.