Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:En de kuil bij ons op stal is zo droog, dat het haast hooi is
nutella schreef:Ik zou eerst zoeken naar de oorzaak, voordat je allerlei stappen zet. Dus bloedonderzoek en/of kliniek.
Jibbel schreef:Ik heb contact gehad met mn DA en die zei dat ik eens kon proberen zijn wortels uit zijn rantsoen weg te houden en evt. zijn voordroog vervangen door hooi. De wortels weglaten helpt niet, het blijft wisselen. En de kuil bij ons op stal is zo droog, dat het haast hooi is.
Jibbel schreef:I know, maar hij heeft zijn hele leven al kuil gekregen en nooit ergens last van gehad. Nu ineens zou hij niet meer tegen kuil kunnen?
Ik ben echt niet te beroerd om dat te proberen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is wel raar dat het dan nu ineens zo is dat hij er niet meer tegen kan.
@ Ellepel: hij heeft nooit diaree gehad, niks aan de hand, zowel op gras als op stal niet. Tis pas nadat hij gecastreerd is wat problematisch geworden.
Vippie schreef:Die van mij had het ook, verandering van omgeving (kwam uit Braboland uit de opfok) en kwaliteit voordroog en wellicht idd deels door de castratie. Sinds hij op hooi staat nergens geen last meer van, krijgt hij voordroog of kuil die te zuur is dan staat hij binnen een dag weer te piesen uit het verkeerde gat en zelfs tegen koliek aan toe.
Dan maar op hooi, simpelste oplossing en het beste voor het peerd