deze zomer haalde ik op een dag mijn paard van de wei met een grote bult op zijn hals. Ik dacht in eerste instantie aan een beet door een of ander beest, zou wel overgaan. Volgende dag echter zat de bult er nog steeds en waren er nog 3 bijgekomen. Ik heb de veearts gebeld en die is komen kijken. Hij wist me te vertellen dat het waarschijnlijk een fistelgang was. Er zat een grote ontsteking in het midden van zzijn nek, deze moest een uitgang vinden en zo werd het pus afgevoerd naar boven, en op die lijn naar zijn manenkam zaten die andere bulten. Op zijn manenkam zelf was bovenaan een gat waar pus en wat bloed uit liep. Veearts zei dat dit zeer ernstig kon zijn, en vond het ook raar dat het zo snel is gegaan, het leek een ontsteking die er zeker al een dikke twee weken had moeten zitten, maar ik had dus nog geen bulten gezien de dagen ervoor. De veearts zei dat als het binnen de twee dagen niet beter was, hij naar de kliniek moest om geopereerd te worden (ontsteking er uit snijden dus). Elke dag kwam hij penicilline en antibiotica inspuiten in de bulten (denk toch dat het deze twee waren

Heeft nog iemand dit voorgehad?
Hier wat foto's, toen waren de bulten al zo goed als weg maar het gat was wel nog open. Heb op de laatste foto aangeduid waar de bulten ongeveer zaten.De bovenste was een heel grote lange bult naar boven tot het gat. Op zijn manenkam waar het gat zat stond ook alles opgezwollen en hij had er jeuk aan ook en heeft alles wat weggeschuurd (dag dag manen..