heb ook bijna hetzelfde meegemaakt!
mijne bleek ook longfibrose te hebben (dampig) 6 maanden dagelijks ventipulmin gehad ( € 60 per maand)
en het werd maar niet beter, nooit gevraagd voor verder onderzoek.
vervolgens toch maar een andere paardenarts gebeld blijkt hij bronchitis te hebben en nu mag hij weer rijden.
heeft zes maanden bijna niets meer gedaan hierdoor,
ben er ook niet mee verder gegaan weet nu wel wie ik bel en niet bel!
en dit was trouwens ook een paardenarts!
aikon schreef:Mijn oude hengst werd zwaar dampig verklaard, jaren voor ik hem kocht was er niet van op de hoogte. Na jaren op een manege gehad te hebben, ZONDER problemen wat ademhaling betrof, heb ik hem dichter bij huis moeten plaatsen. Toen begonnen de problemen. DA gebeld "ja maar dit paard is zwaar dampig" o ja?, ik weet van niets. Ik ben zelf gaan nu kijken wat er op de nieuwe stal anders was. Grote vogels, eenden/kippen/duiven/ganzen. Deze dieren waren ook bij de stal waar ik hem kocht. Zou je denken dat dat het probleem zou KUNNEN zijn. Volgens DA kon dat niet, nee hij was zwaar dampig. Hij is een paar jaar behandelt voor dampigheid en het werd niet beter. Na lang zeuren heb ik hem eindelijk zo ver gekregen om mijn hengst te laten scopen, neusgaten bijna helemaal dicht! Linker neusgat kon het slangetje niet meer in, zo opgezwollen en rood. Op wat schuim na waren zijn longen schoon. Ja heel erg dampig. Na deze DA ga ik niet meer, zelf niet als het een spoed geval is. Het heeft me vele euro's gekost. DA wil fout nog niet toe geven.