Geven jullie je paard/pony wel eens pepermuntjes als beloning of snoepje ? Mijn paard is er gek op. Qua suikergehalte etc zal het wel niet het allergezondste snoepje zijn maar ach we hebben het hier over 1 a 2 snoepjes na het rijden.
Haha, dan gaan ze toch wit schuimen? Teminste ik ken iemand die dat eerst deed voor een wedstrijd..
_00_0
Geplaatst: 19-01-11 21:41
Pepermuntje ( ) is de enige die menthol achtige snoepjes lekker vind. De rest likt eraan en muntje vreet ze helemaal op. Ruikt hij weer even fris uit zijn mond
Ik geef het niet. Pepermunt heeft een stofje wat doping positief is. Niet handig dus om je paard pepermunt te voeren als je wedstrijden rijdt. En ja, ook van 1 of 2 pepermuntjes per dag kan je paard doping positief getest worden.
Volgens mij gaf ik dat vroeger wel eens op de manege aan de pony waarop ik dan reedt, maar het is al een hele tijd geleden dat ik dat aan een paardje heb gegeven! haha.
Hier vinden ze het ook zo lekker, volgens mijn dierenarts kan het geen kwaad. zolang ik geen rolletjes per dag voer.
Castellon
Geplaatst: 21-01-11 01:29
mijn paard is bereidt een heel circus in z'n eentje op te voeren voor een pepermuntje.
Hij krijgt er vaak 1 als je hoefsmid er is (hoefsmid heeft een 'muntjes-bar', op zijn gereedschapskarretje ligt een zakje pepermuntjes zodat paarden het gerammel van het karretje als positief ervaren) dus hij krijgt er eentje iedere 8 tot 12 weken (en heel afentoe 1 extra als ik ze in m'n zak heb zitten)
NelcoExpress
Geplaatst: 23-01-11 21:52
Mijn paard vind ze heerlijk alleen ik geef ze bijna nooit. Maar goed dat ik nu weet dat je ze beter niet kan geven als je wedstrijd rijd want dat ga ik namelijk binnenkort doen
bij ons zijn ze der ook dol op 1 na die snapt niet hoe ze ze moet eten hahaha meestal komt als me moeder komt heeft ze er wat bij zich ze staan letterlijk voor het draad te wachten zo slim zijn ze al hahaha
entless
Geplaatst: 27-01-11 13:01
Mijn paard is er gek op, maar laat pepermunt voor een anijsblokje liggen Op mijn stage bij Stal Kazicht kregen de pony's altijd een pepermintje na het werk. Die stonden er altijd op te wachten.