Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
idefix4 schreef:Een paardentandarts bellen? Laat die eens kijken. Mijn paard had rare eetgewoontes en bleek last van een tand te hebben. Een pony hier ook. Onze eigen pony at zijn hooi alleen nog nat. Allemaal tandproblemen. Ik weet wel een goeie, maar die zit in Noord-Brabant. Hij komt wel overal.
ook uit nb supersambo schreef:Door een tandarts na laten kijken is natuurlijk altijd goed, maar het lijkt me niet direct een tandprobleem of ze moet echt meer moeite hebben met de brokjes die er in zitten.
Je zou bij een fourage handelaar kunnen vragen om proefzakjes van ander voer om te kijken of daar wel iets tussen zit wat ze wel eet.
Wellicht vindt ze dit gewoon niet lekker.
nynke55 schreef:Ik ben bang dat je haar toch wat te veel geeft. laat de wortels en snoepjes eens een poosje achterwege, ik denk dat ze het dan wel wil eten.
petitparis schreef:hier op stal 2 merries met maagklachten en die krijgen beide muesli, wortels en gewoon droog hooi. Wanneer ze echt maagpijn hebben eten ze alleen hun wortels en hooi en met mondjes maat hun krachtvoer. wat bij de volgende voerbeurt over blijft zijn de dikkere korrels van de muesli, de granen, zemelen, luzerne en lijnzaad die in de muesli zitten eten ze er tussenuit...
dus niet te snel panikeren, gewoon in het oog houden en als er steeds meer krachtvoer blijft liggen DA contacteren.