warm linkerachterbeen bij arabisch volbloed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArianeW

warm linkerachterbeen bij arabisch volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 15:13

Sinds paar maanden loop ik nu te kwakkelen met mijn arabisch volbloed merrie (8jaar)
Ze liep niet goed/ rad, hierop afspraak gemaakt met osteopaat Jannemarie Frowijn een hele aardige dame die heel vele tijd nam voor mijn paard. Ze heeft niets afwijkend kunnen vinden wat het aparte loopje van mijn paard zou kunnen verklaren.
4 weken geleden was voor het eerst haar linkerachterbeen dik en heel warm, (van sprong tot kogel) ze liep heel erg kreupel en liep zo goed als op 3 benen en ontzag haar linkerachterbeen.
Hierop heb ik de DA gebeld en die heeft alles bekeken/ gevoeld etc en gaf aan dat ze weinig kon doen omdat ze er niet in kon kijken en adviseerde foto's te laten maken. Ze heeft metacan voorgeschreven en binnen enkele uren na de eerste dosering voelde mijn merrie zich alweer beter en nam de zwelling af, dit middel hebben wij 10 dagen gegeven.
Het zag er goed uit en ze liep alweer wat beter, eigenlijk met de dag vooruit.

Nu 4 weken later liep ze weer niet lekker, daaropheen heb ik gebeld met met een andere DA die met mobiele röntgenapparatuur aan huis foto's kwam maken, gisteren zijn de foto's gemaakt.. de foto's zijn goed, geen afwijkingen van knie/ sprong/ kogel.
De warme plek bij de sprong is nog niet weg,.. heeft iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen om erachter te komen wat er aan de hand is?

Groetjes

kim1207

Re: warm linkerachterbeen bij arabisch volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:15

heb je destijds nog foto's laten maken?? kan vanalles zijn van iets heel simpels tot iets ernstigs, op de rontgens zien ze alleen de harde structuren, de weke delen, pezen en ligamenten kunnen ze op foto niet zien, wat zei de dierenarts??? Ik neem aan dat deze je een advies heeft gegeven.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:31

een scan bedoel je Kim1207? want ze zegt dat er op de foto's niets te zien is.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:46

Ik bedoel idd scan of echo

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 15:04

Ze is toen ik haar kocht klinisch gekeurd, dit was prima in orde. De dierenarts gaf als advies dat hij het wellicht nog met osteopatie zou willen proberen om zo uit te sluiten dat het in de rug zit. Dit heb ik vooraf al gedaan omdat mijn paard vrij lastig te laden is is alles wat te behandelen was vooraf al gedaan, als laatste dus de röntgenfoto's en hier komt ook niets vreemds uit.. iemand nog meer ideeën?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:46

TAO-->MD