stijf been en een opgezwollen warm voorbeen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

stijf been en een opgezwollen warm voorbeen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 18:00

Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende; Ik kwam gisteren bij mn paard, en zag dat zij peesbeschermers om hat in de stal….???!!! Ik was er al niet meer geweest vanaf dinsdag, en zij had die dingen waarschijnlijk al om vanaf woensdag.. ik naar de eigenaar van de stalling en vragen wie dat gedaan heeft en waarom natuurlijk, en nu had dus waarschijnlijk dat een bemoei erig meisje dat gedaan, heeft geen eigen paard en loopt daar altijd te klieren en te doen… heeft met iedereen ruzie, haalt bics uit de silo’s enz.
Ik die dingen afgedaan toen ik haar lekker buiten zetten, maar ik zag wel dat onder die peesbeschermers ‘gewoon’ zweet zat, en ze zaten ook veels te strak..!!!

En toen ging ik haar aan het einde van de middag weer binnen zetten, en daar loopt altijd zo’n schapendrijfhond, achter die paarden aan te jakkeren enz. dus ik sta in de stal en mijn paard probeert ook naar binnen te gaan, maar ondertussen wil ze ook graag die hond een trap verkopen en zij komt ongelukkig terecht…..

Ik ben gauw met haar gaan lopen, en op het eerste gezicht was alleen haar achterbeen een beetje stijf. Dus ik kom vandaag weer, en laat een stalgenootje ook eventjes kijken, en het achterbeen is nu toch wel iets stijver geworden, en haar voorbeen is ook onderaan een beetje opgezwollen en warm…

Dus onze gedachte is goed lopen elke dag, en als dat warme niet weg gaat eventjes een middeltje halen bij de paardenwinkel of apotheek.

Graag wil ik alles zo natuurlijk mogelijk doen, dus niet allemaal overbodige rotzooi enz. weten jullie nog dingentjes die ook nog zouden kunnen werken, soort masseren of een bepaalde olie of iets dergelijks. Of en leuke oefening wat ook kan helpen…??

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:54

Komt je paard dan helemaal niet meer van de box af? Viel het dan niemand op met buiten zetten dat je paard nog beschermers om had?

Voor de zwellingen van nu: Heb je een spuitplaats waar je met dit weer nog af kunt spuiten? Koelen is het beste.. Oefeningen hebben geen zin. Stappen wel. Ik zou het wel goed in de gaten houden,het voorbeen kan komen door de peesbeschermer maar ook door de val. Ik zou het even aankijken maar als het met een paar dagen niet verbetert (of zelfs verslechterd) er toch even een DA bij halen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 19:11

Aukelizzy schreef:
Komt je paard dan helemaal niet meer van de box af? Viel het dan niemand op met buiten zetten dat je paard nog beschermers om had?

Voor de zwellingen van nu: Heb je een spuitplaats waar je met dit weer nog af kunt spuiten? Koelen is het beste.. Oefeningen hebben geen zin. Stappen wel. Ik zou het wel goed in de gaten houden,het voorbeen kan komen door de peesbeschermer maar ook door de val. Ik zou het even aankijken maar als het met een paar dagen niet verbetert (of zelfs verslechterd) er toch even een DA bij halen.

ze komt wel uit de boks maar alleen eventjes in de paddock of in de bak.
Helaas geen spuitplaats maar volgens mij kan het ook wel met een lekkere natte lauw/koud achtige doek koelen.. ik denk dat het been beetje geirriteerd was en dan ook nog die val dat het daardoor is gaan zwellen....

Ik hou het zeker heel goed in de gaten... ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:30

Zeker in de gaten houden hoor.. Een pees kan flink geïrriteerd raken als er een paar dagen een strakke peesbeschermer om gezeten heeft. Voor je het weet heb je een nare blessure. Ik zou het er toch eens met de staleigenaar over hebben. Zo'n meisje heeft toch echt met haar vingers van andermans paard af te blijven. En het is ook raar dat degene die je paard elke dag buiten zet de pees beschermers niet even af gedaan heeft. Iedereen begrijpt toch dat je je paard daar niet mee op stal laat staan.
Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt en je paard er geen blessure aan over houdt..

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 08:21

Aukelizzy schreef:
Zeker in de gaten houden hoor.. Een pees kan flink geïrriteerd raken als er een paar dagen een strakke peesbeschermer om gezeten heeft. Voor je het weet heb je een nare blessure. Ik zou het er toch eens met de staleigenaar over hebben. Zo'n meisje heeft toch echt met haar vingers van andermans paard af te blijven. En het is ook raar dat degene die je paard elke dag buiten zet de pees beschermers niet even af gedaan heeft. Iedereen begrijpt toch dat je je paard daar niet mee op stal laat staan.
Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt en je paard er geen blessure aan over houdt..

Ik hou het zeker in de gaten, ik moet altijd eerst met het pontje over en dan ben ik bij mijn paard, maar die vaart niet op zondag... Dus heeft gisteren een stalgenootje lekker ermee gelopen, en ze zij dat het gelukkig al wel wat beter was!:)

Die man die ze buiten heeft gezet is 'gewoon' zo'n boer, en die let daar niet echt op.... Maar ik zal het zeker tegen hem zeggen dat ie er echt op moet letten dat het niet weer om zit...
en tegen dat meisje zal ik ook nog eens eventjes een hartig woordje spreken :9!
Ik hoop dat ze er weer gewoon lekker bovenop komt, maar we letten er echt heel goed op. ;)

ansjeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 08:40

Je hebt ook van die coolpacks in bandages om te koelen, ideaal als je geen spuitplaats hebt.

CrossHorse

Re: stijf been en een opgezwollen warm voorbeen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 09:02

Dat zou ik kunnen proberen ja, maar meestal heeft ze een bandage in de stal zo af :)

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:03

Gelukkig is het nu niet meer heel erg warm, als je heel heel goed voelt voel je nog wel wat verschil, en dik is het ook niet erg meer... alleen d'r achterbenen zijn nog best wel wat stijf, dus ga ik morgen eens wat stappen met longeren.... Hopen dat het helpt ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:16

Gelukkig dat het de goede kant op gaat..Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:22

Inderdaat, ik denk het wel ja... Heb nu al1 ruzie met dat meisje....
ze heeft er zelf voor gezorcht want ze wil niet zeggen waarom ze het
gedaan heeft.....

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:29

Meestal als er een deel van het lichaam warm is wijs dat naar een ontstekking, ik zou het goed in de gate houden en vreemd dat niemand die peeskappen hebben zien zitten!!!!! Hou het maar in de gaten en anders toch de arts erbij roepen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:31

Heb vandaag uitgebreid gevoeld enz. maar kon gelukkig niks warms meer ontdekken...
Inderdaat vreemd ja! maar zei is zwart, en die peesbeschermers ook, en het erge van alles is dat die peesbeschermers niet eens van mij waren, komen uit de kast van een ander paard, oke ik verzorg hem wel maar dan moet je volgens mij echt wel heel gek zijn om zoeiets te doen....

Maar het is nog een klein beetje dik, niet veel dunner als gisteren maar goed, we zullen het wel zien...
En als het niet goed gaat komt gelijk de DA!

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:52

vreemd verhaal zeg pffff niet jou peeskappen! Maar jah als het dier er maar niets aan overhoud dit gebeurde bij me vriendin ook ( ze had ze zelf er om laten zitten) toch 2 weken last gehad dat arme dier s6 ermee