Ik kom vanavond op stal, zie ik dat er op de neus en de lippen van me pony, tot in de mondhoeken aan toe, de vellen er bij hangen.
Bij dr neusgaten heeft ze kloven zitten en die lijken ook te komen in de mondhoeken.
Het zit aan beide kanten van haar snoetje. Het doet haar wel zeer, want mag er in eerste instantie niet aankomen,
maar na het insmeren met vaseline om het beetje soepel te houden duwt ze de kant waar je bezig bent echt in je hand.
In de linkerneusgat heeft ze een kleine bloeding gehad.
Maar heb geen idee wat dit zou kunnen zijn , het is niet zo koud geweest dat het water wat tijdens het drinken op de snoetje komt gelijk bevriest.
Ze heeft wel vandaag in het zonnetje buiten gestaan,
Of zou het door de kou komen ?
Of een soort schimmel zijn ?
Morgen ga ik wel overleggen met de dierenarts. En de staleigenaar is op de hoogte van de situatie en heeft het ook gezien.
Ik heb foto's gemaakt met me telefoon, maar alleen na het insmeren met vaseline, hierdoor is het niet heel duidelijk te zien,
maar de vellen die er aan hangen zijn ongeveer vanaf 3 mm tot 5 mm lang en breed.
Heeft iemand die ook mee gemaakt of herkend iemand dit ? En wat kan ik er aan doen om het te verhelpen bij me pony ?