Pony in 2 maanden 2x kreupel. of kan het anders zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iron96

Pony in 2 maanden 2x kreupel. of kan het anders zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 12:59

Heeeii..

Mijn pony was na de afgelopen zomervakantie kreupel geworden.
Het kwam doordat hij in de hindernis sprong. want hij lette niet op.
Hij was weer hersteld maar toch had het 4 weken geduurd.
Toen ik afgelopen maandag weer naar les ging liep mn pony weer niet fijn. hij viel heel erg door zn schouders heen net alsof hij voor over neer zou vallen.
En het midden van de les liep hij weer super. Maarja wij dachten natuurlijk in het begin komt door het weer. Maar toen op het laatst van de les werd het alsmaar erger hij zakte steeds meer door zen schouders heen. Ik heb hem uitgestapt en toen nog even zen voorvoeten bekeken, aan de voorvoeten was helemaal niks te zien ze waren niet dik en ook niet warm. Dus hebben we de pony maar op de trailer gezet en zijn we naar huis gereden. De volgende dag hebben we even met hem gelopen en gedraafd en er was verder niks meer aan te zien dus wij dachten het komt gewoon door dit weer. Dus wij gingen afgelopen woensdag weer naar les en toen was het weer het zelfde als maandag. Dus zijn we wer naar huis gegaan. ik loop nu iedere dag 10 minuten aan touw met hem. En zal woensdag weer proberen hoe die rijd. als het woensdag weer niet goed is gaan we voor een onderzoek naar de kliniek. Heeft iemand misschien ideeen wat het kan zijn? mail me dan even iron-wdv@hotmail.com

M.V.G Wendy
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 05-12-10 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kleur uit tekst verwijderd

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:05

Ik begrijp niet zo goed dat je je pony uberhaubt nog rijd.
Als er iets met een pees mis is zal je het alleen maar verder stuk rijden.
Als ik het zo hoor is dat wel iets waar je ernstig rekening mee moet houden.
Doe je pony een lol en laat een goede DA er naar kijken voor je er weer op gaat en te veel gaat vragen.

tallechie

Re: Pony in 2 maanden 2x kreupel. of kan het anders zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:07

Misschien een da er bij.

Ik heb ook getemd staat verkeerd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:10

Een pony is geen cross-brommer...als een pony kreupel is,en het komt terug moet daar naar gekeken worden....
Door een dierenarts,die hem in levende lijve ziet.
Je kunt niet van een aantal Bokkers verwachten dat ze vanachter een computerscherm een juiste diagnose kunnen stellen.En ook nog zonder foto's en bewegende beelden,dat is niet te doen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:32

WD-V -> MD

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:37

Weet je waardoor je pony van de zomer kreupel was? Heb je er toen een DA bij gehad?
Wat je pony nu mankeert is erg lastig te zeggen. Het kan inderdaad van alles zijn. Van een zoolkneuzing door buiten lopen op bevroren weide tot aan een peesblessure oid. Je krijgt alleen maar meer duidelijkheid als je er een DA bij haalt.. Beterschap..

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:07

Als je iedere keer weer rijd terwijl je nog niet weet of je pony in orde is.... dan heb je grote kans dat je als het iets met een pees is de boel extra beschadigd!
Niet rijden! geef het minstens een week rust, mocht je niet direct naar de dierenarts willen, en longeer je pony eerst om te kijken of hij weer rad is. Dan is de kans op overbelasting kleiner en kun je goed kijken naar zijn bewegingen.
Ga ook zeker niet direct naar les, en mocht je weer wat voelen dan niet doorrijden maar direct stoppen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:12

Longeren is volgens mij niet zo goed voor een pony die net kreupel is geweest. dan belast je hem op de volte en dat is niet zo goed. beter is het om een week lang 2x daags 10 min stappen. En dan na die week draven aan de hand. Het is het beste om lange rechte stukken te rijden en geen kleine voltes. Meestal zegt een DA ook: week rust en alleen stappen aan de hand, Is die dan nog kreupel dan is het raadzaam om een afspraak te maken om bij de DA langs te gaan.