healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fresco1234

healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 15:47

omdat ik heel vaak discussies zie over dat het onzin is, start ik hierover een topic.

Wie heeft er een healing/magnetisering van zijn dier laten doen en wat was het resultaat, zag je meteen verschil, moest het vaker, hoe werd het gedaan, kon je er dingen in herkennen en ga zo maar door.
ik doe het nl zelf bij mijn dieren en ik zie dat ze er iig rustiger van worden.
overigens ben ik van mening dat veel eigenaren het ook zelf kunnen.

het enige wat ik ik in dit topic wil vermijden is dat het geldklopperij is (negativiteit is er al genoeg en dat wat er niet is, is er ook niet) en de daarover gefrustreerden maar gewoon, ben je ervoor en heb je het laten doen en wat heb je bereikt en heeft het jou en je dier wat opgeleverd.

ik wil het wel graag netjes houden, het is absoluut niet nodig anderen uit te jouwen erover, iedereen heeft zijn mening en zijn manier om datgene met zijn paard te doen op de manier waarop zij dat wenst.

Barst maar los! Ben benieuwd naar jullie reacties.

fresco1234

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:28

blijkbaar niemand die reageert???

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:55

Ik heb ooit een paard gehad die kreupel bleef. Dierenarts geweest hoefsmid geweest. Konden niets vinden, na 2 weken nog kreupel. Toen heeft mijn vader op advies van iemand laten komen voor aardstralen. Hij had nog geen ervaring met paarden, maar wist heel veel over aardstalen. Hij wilde een foto van het paard en hij wist te vertellen aan welk been het paard kreupel was, dit kon hij niet weten en toch klopte het.

Wat bleek nu, het paard stond met het kreupele been op een kruising van aardstralen als hij in de stal stond, wij wisten niet wat we mee maakten, want de dierenarts was vaak op de stoep geweest
Laatst bijgewerkt door maringe op 27-11-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:56

jeetje, en wat toen gedaan?

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:58

Hij heeft het paard behandeld en de kreupelheid was direkt minder, de volgende dag was het over en is nooit meer kreupel geweest.
de aardstralen zijn toen stil gelegd

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:00

Mn verzorgpaardjes werden in ieder geval rustiger van de reiki die ik ze gaf bij ziekte of koliek

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 19:14

ingedodo schreef:
Hij heeft het paard behandeld en de kreupelheid was direkt minder, de volgende dag was het over en is nooit meer kreupel geweest.
de aardstralen zijn toen stil gelegd

weet jij hoe hij dat gedaan heeft? graag per pb wie het is

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 19:15

Juut schreef:
Mn verzorgpaardjes werden in ieder geval rustiger van de reiki die ik ze gaf bij ziekte of koliek

ok dus jij hebt er ook ervaring mee
en als je het anderen vertelt, wat is de reactie?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:14

Dit is bij Moon gebeurd en het werkt fantastisch!!! (magnetiseren)
Ze had toen weer eens koliek en na het magnetiseren knapte ze meteen op! Daar kan geen dierenarts tegen op! _/-\o_ +:)+

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:22

Het zgn. healen, magnetiseren, en readen is pure kwakzalverij,
puur boerenbedrog, en in het merendeel van de gevallen pure geldklopperij.

Er is nog nooit bewezen dat één van deze "behandelingen" effect had,
integendeel, bij wetenschappelijk onderzoek werd telkens aangetoond
dat zowel healen, magenetiseren, als readen flauwe kul zijn.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:45

@bb: ik geloof dat jij én hardleers bent én dat jij niet zo goed hebt leren lezen, er staat over eigen ervaringen, jij komt hier alleen maar negatief doen, doe dat ergens anders graag, niet hier, ik heb getemd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:54

B B stuur me maar een foto van je zelf.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:59

@Fresco
Wel, ik van mijn kant vind de manier waarop jij dit topic opent compleet belachelijk.

Bokt is een discussieforum,
maar jij formuleert het onderwerp van dit topic op zo'n manier,
dat iedere kritische of afwijkende mening al metéén wordt uitgesloten.
Het is trouwens niet de eerste keer dat je op zo'n manier te werk gaat.

Jij bent absoluut niet geïnteresseerd in een open discussie.
Het enige wat jij wil horen is positieve commentaar,
en niets, maar dan ook absoluut niets wat op kritische opmerkingen zou kunnen lijken.

Kijk, voor dit soort éénzijdige onderonsjes bestaat de HK,
maar op 'Medisch' hoort het in de verste verte niet thuis.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:50

Misschien zegt BigBen het wat onsubtiel, maar op zich heeft ze wel een punt.
Er is nooit wetenschappelijk bewezen dat deze therapieen helpen. Maar, daarbij schrijven dierenartsen ook nog steeds middelen voor waarvan bewezen is dat ze niet het beoogde resultaat behalen.
Wat je hier vraagt zijn ervaringen van mensen, maar dit zijn maar 1 op de zoovelen, als je hier echt je mening op zou willen baseren zou je grootschalig mensen moeten ondervragen ;)

Maargoed, ik heb er zelf geen ervaring mee, weet wel dat een pony bij ons op stal door een pendelaar behandeld werd, maar ik had niet het idee dat hij er beter van werd..

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:42

Ja, ik heb er wel ervaring mee. Tenminste, niet persoonlijk, maar een vriendin van mij wel.
Zij had een foto van haar paard gegeven aan iemand die door middel van een reading kon zeggen wat er mis was met dat dier.
Nou, er was hééél wat mis: haar paard had OCD-fragmenten in zijn linker en rechter sprong, had nekpijn en er zou iets grondig mis zijn met zijn milt.
"Dat kan niet", zei mijn vriendin, "want mijn paard is 5 jaar geleden al gestorven aan koliek" :Z >;)
"Ow", zei die reading-persoon, "nou, dat is het enige dat ik niet kan zien, of een paard nog leeft of dat hij dood is. Maar moest hij nú nog leven, dan zou hij al die kwalen wel gehad hebben."

Ja, daaaaaaaaag :wave: :') 8)7

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 02:20

...en dat soort mensen maakt het inderdaad ongeloofwaardig.

@ Bigben; ik ben benieuwd naar die wetenschappelijke onderzoeken.
@ Fresco; ik geef die reiki zelf, anderen willen daar in het algemeen wel eens lacherig op reageren, vinden het zweverig. Weer anderen hebben serieuze intresse, staan er voor open, en/ of hebben zelf ervaring hierin.

Hoe mn verzorgpaardjes reiki beleven weet ik niet; ik merk dat ze rustiger, meer ontspannen worden. Of dat hun ziekte/ kwaal geneest, denk ik niet, het zal best ondersteunen.
Wel heb ik gemerkt bij het sturen van reiki naar mensen dat bepaalde details wel klopten (bij mensen is het iets makkelijker te controleren, toch handig)

Wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 02:39

ik zou graag een reading willen via foto? ben eigenlijk gewoon harstikke benieuwd waar iemand iets aan te raden?, ik wil het niet betalend doen.
iets aan te raden?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 03:00

fresco1234 schreef:
het enige wat ik ik in dit topic wil vermijden is dat het geldklopperij is (negativiteit is er al genoeg en dat wat er niet is, is er ook niet) en de daarover gefrustreerden maar gewoon, ben je ervoor en heb je het laten doen en wat heb je bereikt en heeft het jou en je dier wat opgeleverd.

ik wil het wel graag netjes houden, het is absoluut niet nodig anderen uit te jouwen erover, iedereen heeft zijn mening en zijn manier om datgene met zijn paard te doen op de manier waarop zij dat wenst.

Barst maar los! Ben benieuwd naar jullie reacties.

Mijn paard is dood. Ik heb geen enkel verschil gezien en genezing. Ze is gewoon dood ze was zes jaar. Er is geldklopperij geweest. Er zijn ook goedbedoelende mensen geweest, maar het maakt mijn paard niet minder dood dan ze is. Ik mag dit natuurlijk niet zeggen want natuurlijk moet een reading helpen, nou in dit geval dus niet. Rustig werd ze wel, want als je dood bent.....beweeg je niet erg.
En ja ook de gewone geneeskunde kon haar niet helpen, maar het was reuze irritant dat mensen zich er mee gingen bemoeien en readen, ik vroeg daar niet om.
Ik vind het trouwens ook knap vervelend dat dit onder medisch staat. Wat mij betreft gaan dit soort berichten gelijk de huiskamer in want als paarden ziek zijn hoort er een erkende dierenarts naar te kijken.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 03:26

fresco1234 schreef:
@bb: ik geloof dat jij én hardleers bent én dat jij niet zo goed hebt leren lezen, er staat over eigen ervaringen, jij komt hier alleen maar negatief doen, doe dat ergens anders graag, niet hier, ik heb getemd

Pardon? Mogen er geen waarschuwingen? Ik zal ook ff temmen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 03:58

Zit ik mijn laatste bericht te bewerken, pokke lang end getiept. ( pff te laat weg was ie) Mijn ervaring zal ik even wat breder uitmeten als waarschuwing voor anderen. Mijn paard stond te vechten voor haar leven na een koliekoperatie, ze had reflux en hele hoge koorts, op zo'n moment ben je kwetsbaar en daar is grof misbruik van gemaakt door ongevraagde adviezen, readingen etc. De meest schokkende was dat er beweerd werd dat de kliniek niet wist wat ze deden en paard van de antibiotica moest. Als ik dat niet zou doen was het mijn schuld dat paard zou overlijden. Anijs zou helpen. Als ik niet zou luisteren naar die reading..... nou dan ging mijn paard ter plekke dood.
Ik heb acuut mijn paard als IJslander in Anijslander omgedoopt. Ze is een jaar later wel aan iets anders overleden en roepen ze nu zie je wel? Anijssssss, jouw schuld had je maar moeten doen wat ik readde?
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 28-11-10 04:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 04:06

ik heb een merrie gehad met een vorm van lymfeklierkanker.
ik heb bij haar een healing van afstand laten doen,door middel van iemand die via een foto haar dan extra energie kon zenden.
tja je probeerd wat in zo'n situatie he?
het heeft me flink wat geld gekost en ik heb geen enkele vooruitgang gezien. :n

ik ben van mening dat als je zelf gelooft in dit soort zaken je rustiger bent bij je dier en dat dit dus wel doorwerkt op die manier.
ik heb zelf echter meegemaakt dat ook reiki en magnetisering beiden niks uithaalden bij dit dier....

maar nogmaals..als je er zelf wel in gelooft dan is je houding t.o.v je paard anders, en dat merkt een dier :j

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 11:10

je paard is je spiegel, sta je ervoor open dan zal het wel werken
als jij er niet voor open staat, waarom zou je dier er dan wel voor open staan
zo de baas, zo de eigenaar

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:24

toen ik mijn merrie net had heb ik een reading laten doen door etty die 2de is geworden in het zesde zintuig. In augustus dit jaar heb ik er weer 1 laten doen, door iemand anders en ook daar kwam uit wat etty 2 jaar geleden ook vertelde. Heel apart. Mijn merrie heeft een vreselijk verleden en dat verklaard haar angst en streess en vluchtgedrag. Inmiddels ben ik haar dankzij de reading van afgelopen keer enorm gaan begrijpen en kunnen we lezen en schrijven met elkaar en zijn we een hecht team!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:28

Jaren geleden zat ik met m'n handen in het haar. De reguliere geneeskunde zag niets meer in mijn paard en ach... wat had ik te verliezen. Hoop doet leven, dus hup naar een paranormaal/medium die mij verzekerde dat ze hem weer als genezen paard kon zien en ik volop wedstrijden met hem zou rijden in de toekomst.

Kort daarna moest hij toch afgemaakt worden, het ging niet meer. Toen ik haar dat vertelde gaf ze aan dat het inderdaad zijn tijd was geweest en het goed was... :?

Dit is niet de enige ervaring die ik heb op dat gebied en kan kort samengevat wel concluderen dat ik het gros van dit soort geldkloppers/egostrelers oplichters vind.

Een enkeling heeft daadwerkelijk een gave. Deze mensen vragen niets maar vertellen en lopen er niet mee te koketteren. Al die aurareadings via foto en healings op afstand allemaal onzin.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:03

EstherHegt schreef:
Zit ik mijn laatste bericht te bewerken, pokke lang end getiept. ( pff te laat weg was ie) Mijn ervaring zal ik even wat breder uitmeten als waarschuwing voor anderen. Mijn paard stond te vechten voor haar leven na een koliekoperatie, ze had reflux en hele hoge koorts, op zo'n moment ben je kwetsbaar en daar is grof misbruik van gemaakt door ongevraagde adviezen, readingen etc. De meest schokkende was dat er beweerd werd dat de kliniek niet wist wat ze deden en paard van de antibiotica moest. Als ik dat niet zou doen was het mijn schuld dat paard zou overlijden. Anijs zou helpen. Als ik niet zou luisteren naar die reading..... nou dan ging mijn paard ter plekke dood.
Ik heb acuut mijn paard als IJslander in Anijslander omgedoopt. Ze is een jaar later wel aan iets anders overleden en roepen ze nu zie je wel? Anijssssss, jouw schuld had je maar moeten doen wat ik readde?

Ja, er zit helaas een hele hoop kaft tussen het koren...
Mijn gevoel is dat de echt goede mensen niet met ongevraagde adviezen komen, of een reading opdringen enz. De goeden hebben genoeg aan hun mond op mond reclame, de mensen komen bij hén ipv zij bij de mensen. Zij zullen ook zeker nooit stellen dat als jij hun advies niet opvolgt, jij verantwoordelijk bent voor de dood van je paardje. Erg dat dit bij jou wel gebeurt is :(:)

Ik heb 1 x iemand (mn reikimaster) bij mn verzorgpony laten komen. Paardje is ernstig ziek geweest, week op randje van de dood gestaan en daarna hoefbevangen geweest. In die tijd vol gestouwd met antibiotica.
Daarna kreeg ze een rare kreupelheid, die er nog steeds is; tijdens het rijden met de koets loopt ze ineens links voor een aantal passen kreupel, loopt daar zelf doorheen en dan is het over. De ene rit gebeurt dit helemaal niet, de andere rit 5 x. Geen touw aan vast te knopen, de paardenmensen hier weten niet wat dit is, de da niet...en mn reikimaster ook niet. Dit gaf ze ook gewoon aan. Er zaten een paar plekken op dat been die inderdaad wat warmer voelen, en waar ik verder reiki op kon zetten, maar nee; ze kon geen spontane genezing brengen. Wel gaf ze nog een kruidenmengsel aan pony, om de lever weer te reinigen na alle antibiotica. Later had ik het hier met een kennis over, die apothekersassistente is, en zij bevestigde dat de lever inderdaad onder antibiotica te lijden heeft, en dat bepaalde kruiden hier inderdaad een goede werking bij hebben.

Dierenartsen zijn geen wonderdokters, alternatieven ook niet. En de goeden uit beiden groepen geven het aan wanneer zij het ook niet weten. Verder blijkt het prima naast elkaar te kunnen, zelfs aan te vullen