Hallo,
In augustus heb ik een veel te dikke haflingermerrie gekocht. Toen zei kwam stond ze op kaal land en 's nachts op stal met ruwvoer.
Ik denk ongeveer 2 weken geleden is zei begonnen met dunnere mest te produceren. Ze at en dronk voldoende. Ze kreeg haar porties ruwvoer en na werk kreeg ze een pavo koek gemengd met Pavo daily plus.
Vorige week ben ik begonnen met een magnesium kuur die ik besteld heb via paardnatuurlijk. De eerste dag na deze kuur was het een totaal ander paard. Vond haar flanken wel ingevallen, maar ze galoppeerde los niet meer houterig maar soepel en ook keek ze beter uit haar oogjes.
Nog steeds dunnere ontlasting, maar wel voldoende ruwvoer. Bij die magnesium kuur krijgt ze geen wortels, pavo koek en andere suiker producten.
Vandaag nog steeds dunne ontlasting, het is groenig. En toen ik haar klaargemaakt had om te longeren begon ze met hoesten. Het leek wel uit haar achterkant te komen die kracht, ging heel moeizaam.
Even gewacht zodat zei tot rust kon komen, en het ging goed in het begin met longeren. Nadat ze opgewarmd was en lekker soepeltjes haar galop en draf eruit gooide begon zo’n zelfde hoestpartij weer. Dit keer gepaard met slijmslierten uit dr mond en neus.
Ik probeerde haar te laten stappen maar ze bleef actief doordraven en doorhoesten totdat er geen slijmslierten meer uitkwamen.
Op de andere hand gezet en gestapt, met draf begon ze weer en toen ben ik uit gaan stappen.
Ze stond tot vandaag onder een 150grams water/wind dichte deken. Voor de zekerheid er nu maar een 300 grams opgedaan zodat ik zeker weet dat ze warm blijft. Eten doet ze nog steeds goed, ja behalve dat magnesium portie met de dailyplus en gras dat vind ze niet lekker maar de volgende dag is het wel op.
Nu is mijn vraag of jullie mij een advies kunnen geven om mij verder te helpen en gerust te stellen. Ik bel morgenochtend zowizo de dierenarts. Dit duurt te lang. Ze is ontwormt en heeft laatst nog een vitamine stoot gekregen.
Groetjes,
Mieke