Schurende pony .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claaaudiaa

Schurende pony .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:13

hallo allemaal!

mijn fjordje van 5 jaar, schuurt met haar kont langs de muur of hek. hierdoor is de staart aan de bovenkant kapot. iemand ideeen wat het is en of ik het moet stoppen en misschien hoe?

alvast bedankt :o

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:32

Hé Claudia.
Je hebt je vraag op een verkeerde plek gesteld. Ik zal even temmen en vragen of de Mod je topic wil verplaatsen. Dan krijg je waarschijnlijk ook meer antwoorden op je vraag.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:53

Je topic staat hier inderdaad niet goed, het hoort op Medisch. Ik zal het voor je verplaatsen. Ook is er een centraal topic over zomerexceem, schuren en jeuk: [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3 , daar kun je misschien ook nog informatie vinden. Succes met je pony!

GQMMS

Re: Schurende pony .

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:23

wanneer heeft ze voor het laatst een wormenkuur gehad?

schuurt ze het hele jaar door of alleen in de zomer/ voorjaar?
alleen de staart of ook de manen oid?

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:26

Dat is een goeie, kijk even naar de wormen kuur en misschien heeft ze last van seizoens schuring

claaaudiaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 17:29

ze schuurt sinds eind september ongeveer. de laatste worm kuur was 2 weken geleden, ik zat daar ook al aan te denken maar ze doet het nog steeds. ze schuurt alleen met der staart & als ik een deken op doe met een flapje over de staart zeg maar, is het flapje ook helemaal kapot.. ?

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:44

Heb je misschien een andere wormenkuut gebruikt dan normaal? of ander voer gegeven? dan kan het een allergie zijn

claaaudiaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 17:59

ze heeft nog steeds hetzelfde voer en wormenkuur.
ze doet het ook alleen als ik er niet bij sta in de stal en tijdens het rijden veranderd er niks. het is alleen aan de bovenkant, het topje van de staart zeg maar

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:02

misschien staart effe lekker wassen.en als ze pas van eind september schuurt is het geen zomer exceem.wel zou ik eens kijken naar de wormkuur die je geeft wantt je hebt veel verschillende misschien eens ontwormen met een kuur tegen alle soorten wormen (dus de eques),succes

claaaudiaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 18:05

dankjewel!! ik zal de dierenarts ook even informeren of die er nog meer over weet en misschien dat zij kan vertellen wat er aan de hand is!