Hallo allemaal, verwijzend naar dit topic; [ON] Paard gewond geraakt door gat in brug Mijn paard is dus door een houten brug gezakt. Ze heeft daardoor flinke wonden opgelopen. Ik heb hier wat foto's... Ik heb ze in een link gezet omdat het toch schokkende foto's zijn. Er zitten ook foto's bij van - niet wonden -.
En tot slot een filmpje waarop jullie kunnen zien hoe ze nu loopt.
Let's begin;
Het ongeluk is gebeurd op 5 oktober maar daar heb ik geen foto's van...
De wonden worden elke dag ingesmeerd met Vulketan, werkt zeer goed!! Ze heeft ook op haar voorbeen 2 japen zitten, maar die zijn niet zo heftig als dat die op haar achterbenen zitten.
Dat was het; geef gerust een reactie!!
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 10-11-10 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Valt al bij al gelukkig nog mee de wonden zien er redelijk makkelijk proper te houden uit en zijn gelukkig niet al te diep, maar je zou er toch schrik van krijgen om over brugjes te gaan ... Het had nog heel anders kunnen aflopen en ook nu is proper houden enorm belangrijk ...
whitneyvdw
Geplaatst: 10-11-10 15:33
ik heb inderdaad het topic gelezen.wat zal je vreselijk geschrokken zijn.ik ben erg blij dat je paardje weer is opgeknapt,en ik hoop dat jullie er geen trauma aan over houden,en ooit weer over een brug durven rijden.jullie hebben veel geluk gehad,ik hoop dat jij en je paardje weer lol in het buiten rijden krijgen,geef je paardje maar een knuffel.
Adin
Geplaatst: 10-11-10 15:35
als ik een buitenrit maak met mijn paard kom ik ook wel houten bruggen tegen. Deze horen degelijk genoeg te zijn om zelfs met een paard overheen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-11-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote en reactie erop verwijderd, gezien het bericht verwijderd is.
sambagirl
Geplaatst: 10-11-10 15:35
Nou niet zo snel oordelen, als het die brug is uit het topic waar naar verwezen wordt, zou ik daar ook zonder twijfelen over heen stappen met een paard hoor.
Gelukkig dat de genezing goed gaat, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Foto's vallen mij ook mee!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-11-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote verwijderd.
Roos_M
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-10 15:41
De wond was wel erg diep, tot op het bot. Maar de laatste foto's waren van een maand NA het ongeluk.
Bedankt voor jullie reacties...! Jullie zijn snel!
Captain
Geplaatst: 10-11-10 15:43
TS: Heftig zeg, ik schrok me rot toen ik het topic toendertijd zag. Gelukkig ziet het er al heel wat beter uit!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-11-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote en reactie erop verwijderd, gezien het eerdere bericht verwijderd is.
blue_kim
Geplaatst: 10-11-10 15:45
Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn! En moet zeggen dat de verwondingen mij nog alles meevallen... maar blijft erg voor je paardje!
Toevallig zat ik er vanmorgen nog aan te denken, toen ik met mijn paard over een grote houten brug reed van, goh straks zakken we er doorheen...
DameBlanche
Geplaatst: 10-11-10 15:45
Ben vaak genoeg met mijn pony over deze brug gereden. Als ik met mijn pony niet meer over houten bruggen mag lopen kom ik hier niet eens van het erf af! Om over het buiten rijden nog maar niet te spreken.
Gelukkig is dit goed afgelopen! En hopelijk heeft het beestje er geen angst aan over gehouden!
iloonaa__
Geplaatst: 10-11-10 15:47
heel veel sterkte met je paardje, het zullen lelijke plekken worden gaat het verder wel goed met haar? gedraagd ze zich goed? veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-11-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote en reactie erop verwijderd, gezien het eerdere bericht verwijderd is.
fiona1
Geplaatst: 10-11-10 15:49
Ik ben in het andere topic naar de brug gekeken, hier had ik ook overheen gegaan. Dit is gewoon een normale, openbare brug waar je vanuit mag gaan dat hij het gewicht van een paard moet kunnen dragen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat bruggen "verboden" zijn voor paarden wegens gevaar voor doorzakken. Alleen dat voorzichtigheid geboden is vanwege gladheid bij regen, natte bladeren etc.
Heel veel sterke met het herstel TS
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-11-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote verwijderd.
als je in de zaanstreek niet over een houten brug kan kan je over bijna geen enkele, zowat alle bruggetjes zijn hier wel van hout en het hoort gewoon sterk te zijn....
Roos_M
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-10 15:51
Ze gedraagt zich ontzettend goed! Ze is heel braaf, blijft keurig staan bij het schoonmaken&insmeren van de wonden. Ze is (zoals te zien is op het filmpje) niet kreupel en lekker vrolijk. Ook is ze weer een beetje stout, dus dat is een goed teken! Al met al maakt ze het heel goed en is ze blakend van gezondheid. De wonden hebben veel tijd nodig om te genezen maar zoals het nu gaat mogen we ab-so-luut niet klagen..
Lord_Ik
Geplaatst: 10-11-10 15:51
Roos_M schreef:
De wond was wel erg diep, tot op het bot. Maar de laatste foto's waren van een maand NA het ongeluk.
Bedankt voor jullie reacties...! Jullie zijn snel!
Oh jemig ik dacht dat de laatste foto's gewoon de volledig schoongemaakte versie van de wond waren op de eerste foto's kan je het door het vuil eigenlijk niet goed zien. Helaas zit er op die plek niet zoveel vlees natuurlijk. Is de spier beschadigd?
mbkaatje
Geplaatst: 10-11-10 15:53
Roos, gelukkig ziet het er al een stuk beter uit. Dat gaat weer helemaal goed komen.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-11-10 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote en reactie erop verwijderd, gezien het eerdere bericht verwijderd is.
Durante
Geplaatst: 10-11-10 15:53
Brrr je zal je echt rotgeschrokken zijn maar gelukkig verder geen botbreuken o.i.d. De wonden genezen gelukkig wel weer... Ikzelf ga ook wel over houten bruggen heen, en dat moet soms ook wel om van het ene ruiterpad naar 't andere te moeten. als ik met mijn vriend aan 't rijden ben, en we moeten een brug over, dan gaat m'n vriend altijd eerst en dan ik, maar pas als hij er helemaal overheen is, en je moet zorgen dat je in 't midden van de brug oversteekt; over de verstevigde balken die van de ene kant van de oever naar de andere kant liggen, zodat je dus nietover de balkjes rijd waar niks onder zit(snap je? beetje lastig uitleggen )
Liene
Geplaatst: 10-11-10 15:55
Hopelijk komt alles goed, lelijke wond is het! Heb jij dit topic al eens gezien: [MD] Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's) ? Dat schijnt ook een heel goed product te zijn, het meisje van dat topic had naar de producent gemaild (als ik mij niet vergist) en deze had heel wat gratis tubes opgestuurd. Vulketan is goed hoor, maar werkt eigenlijk het best als de wond al dicht is. Mesitran is beter voor open vlees, uit mijn eigen ervaring
Laatst bijgewerkt door Liene op 10-11-10 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt
heb je trouwens al iets van de gemeente gehoord of vernomen? ik zou er zeker een melding maken, of nog erger... aansprakelijk stellen misschien kunnen ze je tegemoet komen met medicijnen vergoeding
geerke
Geplaatst: 10-11-10 16:01
de eerste foto is 11 dagen nadat het gebeurt is...ik zie een vieze wond waarvan het haar nieteens weggeschoren is er omheen. Ik zal je eerste topic even lezen...
de laatste foto's zien er goed uit! Is er ooit een dierenarts bij geweest en is de wond onder verband gezet? Zo niet werkt die zalf echt super.... Ik zou zelfs nu nog de wond onder drukverband zetten uit angst voor wilvlees vorming....
Wat een akelige wond was dat zeg Gelukkig ziet het er nu prima uit
Over houten bruggetjes: hier loopt zelfs het ruiterpad over twee houten bruggetjes, het lijkt me niet per definitie onverstandig om over houten bruggetjes te gaan
Ollie1
Geplaatst: 10-11-10 16:14
Pff wat zal jij geschrokken zijn. Beterschap voor je paardje en wat een gat in de brug zeg Wat ik me wel afvraag of de gemeente nog contact met je heeft opgenomen, want zoiets mag toch niet zomaar gebeuren, ook al is het een houten brug ?
Jeetje zeg, wat een verhaal. Je zal echt doodsangsten hebben uitgestaan op dat moment. Zat je op haar of liep je er naast? Ik vind de wonden best wel netjes genezen, alleen op haar rechterbeen komt de wond er echt 'uit' . Heeft de arts daar nog iets voor? Zodat er zo weinig mogelijk wildvleesvorming komt. Nou hopelijk zien we over een maand foto's met nette benen. Sterkte hoor!