Fysiotherapie voor Dani

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_Dani

Fysiotherapie voor Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 09:40

Dani heeft al enige tijd last van onregelmatig lopen. Na zoeken in de benen en een korte zoektocht in de rug, kon de DA niets vinden. Advies: 10 dagen rust en Metacam. Zo gezegd, zo gedaan. Ze liep iets beter maar nog niet helemaal goed. Dus heb haar weer rust gegeven. Na enige tijd heb ik onder het zadel gekeken hoe ze liep en dat ging goed. Tot ongeveer 2 weken terug. Dus ze heeft nu weer rust en ik laat morgen een fysio komen. Hopelijk worden we dan wat wijzer.

Omdat ik ga zoeken totdat ik weet wat het is, heb ik Dani in de volledige ziektekostenverzekering gezet. Helaas wordt fysiotherapie niet vergoed, omdat dat pas kan met een waarde vanaf 5000 euro. Voor mij is ze natuurlijk veel meer waard, maar voor de verzekering niet.

Jasmijn76

Re: Fysiotherapie voor Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:54

ben benieuwd!..welke fysio heb je in de arm genomen??...helaas heb ik geen verzekering, mn fjordje is 21....en dat vinden ze duidelijk te oud!...ik heb voor 26 november een osteopaat gereserveerd..nico speksnijder, las hier op bokt goede dingen dus hopelijk werkt het voor hem...

succes iig en ben erg benieuwd of het werkt!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:19

FJ -> MD

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:08

Ze heet Linda Klein en komt uit Haarlem geloof ik. Osteopaat zit ik ook nog aan te denken, maar Linda schijnt heel goed mee te denken.

rehtse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:00

Anna_Dani schreef:
Dani heeft al enige tijd last van onregelmatig lopen. Na zoeken in de benen en een korte zoektocht in de rug, kon de DA niets vinden. Advies: 10 dagen rust en Metacam. Zo gezegd, zo gedaan. Ze liep iets beter maar nog niet helemaal goed. Dus heb haar weer rust gegeven. Na enige tijd heb ik onder het zadel gekeken hoe ze liep en dat ging goed. Tot ongeveer 2 weken terug. Dus ze heeft nu weer rust en ik laat morgen een fysio komen. Hopelijk worden we dan wat wijzer.
.

Heel bekend probleem mijn fjord heefd precies hetzelfde... ;(
Fiso is al geweest en toen bleek dat haar rug vast zat, dus fjord is gemasseerd. Nu weer op rust en over een paar weken weer de fysio Y;(

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:10

Hoe is het nu met je Fjordje. Had graag gehoord wat de fysio heeft gevonden/gezegd?

Rust is meestal niet de beste methode. Voor sommige problemen misschien wel, maar een paard zelf laten bewegen is vaak veel beter dan ze stalrust geven. Misschien had je het over rust i.v.m. rijden en geen stalrust. Dan heb ik niks gezegd.

In ieder geval veel succes ermee.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 11:17

Sorry, tijdje niet meer actief geweest op bokt.

De fysio is 2 keer langs geweest en constateerde een kneuzing in haar rechterschouder en dat ze haar bilspieren niet ontspant. Ik ben daarna begonnen met longeren aan een halster en veel stukken rechtuit. Dus beweging is de beste remedie in dit geval. Ook heb ik kruiden aan haar voer toegevoegd die voor de spieren moeten zorgen (opmder het mom van: baadt t niet, schaadt t niet)

3 maanden geleden heb ik haar weer helemaal opgepakt en ben ik dressuurmatig gaan rijden. Ze liep af en toe onregelmatig, maar dat hebben we eruit kunnen rijden. Het was meer zoeken naar balans en een beetje tegendraads zijn. Door tempowisselingen en door haar aan het werk te zetten is dat eruit gegaan. Soms denk ik dat het een beetje verveling is, dat ze gaat lopen klieren. Want als je ook echt wat van haar vraagt en de oortjes gaan op stand 'geconcetreerd' loopt ze de sterren van de hemel.