AnjaKos schreef:Nee hebben we niet besproken maar ik denk dat het ook moeilijk is omdat het gaat om de tussenpees (oftewel interosius). Dat is dat kleine peesje die langs het sesam beentje loopt en tenslotte overgaat in de diepe buiger. Het is dus een hele moeilijke plek om daar bij te komen...
Plus dat er een stuk weefsel gewoon verdwenen was en wat er niet is kun je ook niet behandelen. Er zijn natuurlijk tig verschillende peesblessures maar ik kan me voorstellen dat bij bijv. een verrekking van de pees de Fysiotherapeut veel goeds kan doen.
Ik persoonlijk zou het toch de moeite vinden om het in ieder geval te bespreken. Je kan zelf wel denken dat een fysio niks zal kunnen doen, maar alleen de fysio zelf of een goede dierenarts kan dat echt beoordelen.
Het paard van een stalgenoot van mij had ook een zware peesblessure aan het achterbeen. Oordeel van "Utrecht" was dat dat nooit meer wat werd en het paard moest afgemaakt worden.
Eigenwijs als ze is heeft ze een fysiotherapeut in de arm genomen, na overleg met haar eigen dierenarts en het resultaat is dat het weer helemaal goed is gekomen.
Kortom, fysio's kunnen vaak meer doen dan je zo op het eerste gezicht denkt.