Brok voor jonge haflinger met OCD

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Brok voor jonge haflinger met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 13:14

lieve bokkers, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mijn haflingermerrie is nu 2,5 jaar oud. In maart 2010 is zij geopereerd aan OCD in de sprong. Ik voer al een hele tijd Pavo podo grow, om haar botten en gewrichten te ondersteunen.
Pavo podo grow wordt echter aangeraden tot een leeftijd van 30 maanden, dus 2,5 jaar. Deze leeftijd heeft ze nu bereikt.
Ik ben op zoek naar een goede opvolgbrok, aangezien de podo grow nu ook bijna op is.
Wel wil ik graag haar botten en gewrichten blijven ondersteunen, ondanks de geslaagde operatie, kan ocd zich tot ongeveer 4 jaar ontwikkelen.
Ik kan wel podo grow blijven voeren, maar ik ben bang dat daar te weinig in zit voor haar, nu ze wat volwassener begint te worden.
Pavo heb ik al meerdere keren benaderd, maar helaas krijg ik van hen geen antwoord.
Mn pony doet trouwens nog geen werk, staat snachts op stal en overdag zoveel mogelijk buiten, op zand, of als de grond het toelaat op de wei.

Tanja

Re: Brok voor jonge haflinger met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:17

VSW-->VS

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 13:19

sorry, ik vroeg het me al af.. Bedankt!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:20

Er zit juist teveel in. Veulen of "junior" brok is gemaakt voor groeiende paarden die juist extra vitaminen en mineralen nodig om hun botten en spieren goed te ontwikkelen. Ze zal ver uitgegroeid zijn (genoeg om met dit voer te stoppen) en dan kan het zijn dat ze juist van bepaalde stoffen teveel binnenkrijgt. Ik zou even overleggen met je DA, maar ik denk dat een goede basisbrok/musli gewoon het beste is.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 11:20

Veearts kan ik altijd nog bellen, maar ik heb wegens verhuizing geen veearts meer die mijn pony en haar geschiedenis kent.
Ik had gehoopt dat er iemand met ervaringen met voer en dit probleem zou zijn..