slappe staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

slappe staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 18:04

hallo allemaal,
ik heb een vraagje... mijn verzorgpaardje, banish, kwam van de week heel hard uit het land gerend. als ze uit het land komen moeten ze eerst een halve kilometer baan over voordat je ze op stal kan zetten en dat doen ze los en meestal in een aardig tempo!! banish kwam van de week als eerste, maar schatte de remweg een beetje verkeerd in en moest heel snel stoppe. daarbij maakte bij een aardige sliding op het beton waarbij hij niet echt lekker terecht kwam. hij liep verder niet kreupel of had verder geen verwondingen, maar de volgende dag wel een slappe staart!!! hij kon hem nog wel bewegen en vliegen mee wegjagen, maar verder liet hij hem gewoon hangen. als de wind van rechts kwam dan waaide z'n staart gewoon mee. je kon er gewoon aanzitten en alles mee doen. normaal als je aan z'n kont komt met water ofzo dan spand hij zijn staart of als je hem temperatuurd, maar dat alles kon gewoon zonder dat je z'n staart vast hoefde te houden. het leek er een beetje op dat hij gewoon lam was. het gaat elke dag wel iets beter en bij wordt elke dag iets steviger. we masseren hem ook elke dag even. mijn vraag is hoe dit kan wat het is en of ik er nog iets extra's aan kan doen? heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat hebben jullie er dan aan gedaan??
alvast bedankt
groetjes frederiek

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:23

Ik ken het (gelukkig) niet, je probleem met de staart. Maar als ik jou was zou ik toch even een DA ernaar laten kijken. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat door de val ergens in de wervelkolom iets niet lekker is komen te zitten, wat zich bij het paard uit in een staartwortel die slap is.
Problemen aan de wervelkolom worden vaak verwaarloosd, maar kunnen later tot nog grotere problemen lijden!