Diepe wond bij mijn verzorgpaard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:45

Ja ik weet dat ik toen altijd de korst met een wat hardere straal water er wel af kreeg... En wat betreft de acederm, daar geef ik je gelijk in.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 20:57

Nou nieuwe foto's, een maand later...:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens Sonja valt die zwelling (bobbel) er met een paar dagen vanaf Verward??: Maar dit kan toch niet goed zijn??? Het is overigens ook weer op een paar plaatsen aan het bloeden...

Daarbij is zijn been weer flink aan het zwellen. De hak heeft weer de oorspronkelijke dikte, langs het pijpbeen (?) loopt een verdikking, en de koot is weer gezwollen. Allemaal zachte plekken: vocht. Of heeft iemand een ander idee?

Nu is het dus van "Tja, misschien is de wond toch te snel dichtgegaan met dit warme weer", "nou ik weet niet wat ik hiermee moet hoor". Nou ik wel! DIERENARTS BELLEN!

Ben ik nou echt zo overbezorgt of...?

Huilen

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:42

Hoi,
Sorry, maar ik vind deze wond er na een maand echt niet goed uitzien. Het had al veel meer 'dicht' gegroeid moeten zijn. Er zit ook niet echt een korst op en ik vind er veel wildgroei op zitten. Zou er zeker nog eens een (andere) DA naar laten kijken!
Sterkte ermee!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:08

Ziet er echt niet goed uit !!! Wild vlees. Ik zou er inderdaad een (andere) dierenarts naar laten kijken.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:03

ik las ff de begin pagina lees dalijk verder maar werd me toch een potje kwaad moet het ff eruit gooien.

als je een paard hebt moet je ervoor zorgen ***** ik kan me ergeren aan mensen die eens af en toe komen kijken naar hun beesie bah wat kan ik me daar kwaad om maken ze kan blij zijn dat ze jouw heeft maar ja voor jou is het nu oook frustrerend!

als het mijn paard was geweest ik lag nachten wakker me zorgen over haar te maken geloof dat maar bah bah je hebt mensen die verdienen geen paard!

zeg haar dat maar met de "vriendelijke" groeten van mij

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:07

als er maar geen ontsteking in zit dat kan als vocht aanvoelen en als dat het geval is dan kun je je vasthouden.
je weet wat een ontsteking kan doen die kan in de gewrichten gaan zitten bij mensen heet dit fijt ik weet niet hoe dat bij paarden heet
maar bij mensen is het dus zo als de fijt echt erg is er wel es een vinger afgezet kan worden (ik heb het bijna gehad had ook fijt erin mijn vinger was groen en dik zat ook vocht in), dus stel je voor wat er met dat paard kan gebeuren

ik zou de DA gewoon bellen en zeggen zet maar op naam van sonja en als ze er wat van zegt zeg je als jij de DA niet belt bel ik de dierenbescherming want die zullen het hier vast en zeker ook NIET mee eens zijn

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:18

Tis niet Sonja's paard...

Als het goed is wordt er overigens ook een da gebeld, Sonja zou tegen de eigenaresse zeggen dat er een da aan moet komen. Weet alleen niet of Claudia gisteren geweest is... Dadelijk Sonja maar eens mailen!
De zwellingen kun je niet vastpakken (iig niet op de manier waarop ik denk dat je bedoelt), daar zijn de zwellingen te klein voor, je kunt het wel indrukkken en dan geeft het mee. Het been is niet belachelijk veel warmer dan het andere been.

Ik heb overigens de eigenaresse (Claudia) gemaild dat ik stop met het verzorgen, ik kan het gewoon niet meer opbrengen om er iedere maand voor te betalen, vooral nu hij al een maand stilstaat en hij de komende maanden nog steeds stil moet blijven staan. Iedere keer dat heen en weer gerij...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:26

ik bedoelde dat je je kan vasthouden (van schrik) en ik wist dat de eigenaaresse niet vaak kwam maar ik had de namen verkeerd genoemd sonja is de stalhoudster

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:34

Oh sorry *LOL* Het is nog vroeg Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 11:52

Update... De dierenarts komt vandaag (moest nl naar een Fjord van Sonja komen kijken en moet dan gelijk ff naar Per kijken).

Claudia is van mening dat de wond goed heelt, en dat het been enkel wat dikker is... De dierenarts moet hoogstens de wond opensnijden zodat het vocht eruit kan

En ze heeft tegen Sonja gezegt dat de dierenarts een keer moet komen zodat alles zeker weten goed gaat...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:43

en weet je al wat meer wat zei de DA

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 21:09

De wond geneest goed, zo laten, hij snijd hoogstens wild vlees weg...