Ik weet hoe maanblindheid eruit ziet, en het ziet er (nog?) niet hetzelfde uit. Bij maanblindheid zie je een lichte vlek en de rest van het oog heeft ook al zo'n troebele blauw-achtige waas. Bij deze is de rest van zijn oog gewoon bruin, zonder waas erover, het oog is gewoon helder. Nu heb ik vroeger een KWPN'er gehad die ook zoiets had, wel nog donkerder, maar dat werd een schimmel, blauwe ogen bij een donker paard (als het geen maanoog is) heb ik eigenlijk nog niet gezien.
Nu vraag ik me af: kan het zijn dat mijn paard door dit oog minder ziet? Het is niet het soort lichtblauw zoals bij een volledig maanoog, het is nog wel wat donkerder maar, nou ja, ook nog niet echt donkerblauw
Hij is een beetje lomp en loopt wel eens tegen de staldeur aan als die niet volledig openstaat, maar verder merk ik er toch nog niet echt wat aan. Als ik met m'n hand naar z'n ogen ging leek het eerst alsof hij hier op die ene kant veel later op reageerde dan op de andere kant, maar toen ik dat bij de andere kant enkele keren geprobeerd had en weer naar de eerst kant ging, reageerde hij gewoon normaal. Is dit gewoon de kleur van zijn oog of kan het zijn dat er nog iets achter zit?