Door dat we zo natte zomer hebben gehad is alleen de eerste snede hooi (groen stengelig) gelukt om daar balen hooi van te maken.
De tweede snede kon niet meer drogen. En is in plastic verpakt.
Nu is er niet voldoende hooi tot de volgende snede en wil de boer graag dat we eerst het plastic verpakte opmaken.
Nu heb ik geen ervaring met ruwvoer in plastic en de boer ook niet voor pony's ook niet die van hem (oud koeienboer
).Nu mijn vragen.
Hoe moet ik dit spul inschatten aangezien het natter is dan hooi en droger dan kuil. Van kuil weet ik dat me veel minder moet voeren dan hooi. Er is trouwens niets toegevoegd aan het spul voor het in plastic ging.
Hoelang moet dit spul in plastic zitten voor gebruik?
Als de baal binnen komt, een klein stukje openen van het plastic of helemaal of uitpakken? De baal ligt onder een afkapping dus droog.
Voor de zekerheid meng ik in het begin met hooi, de welsh kan zo overgezet worden zonder problemen maar van onze jaarling weet ik niet hoe de reactie is. Tot nu toe hebben we het altijd op veilig gespeeld met overgang van vorig jaar hooi en dit jaar hooi en verandering van merk voer door te mengen.

)