mijn paard is sinds twee weken weer terug van het inrijden.
Hij is altijd netjes ingeent en is verder ook goed gezond. Hij staat in principe altijd buiten, maar kan in zijn stal wanneer hij dit wil.
Toen hij bij de "inrijman" (sorry ander woord schiet me even niet te binnen
) stond, kreeg hij een ontzettende snotneus (snot liep er soms uit). Dat is nu wel over, maar toch hoest hij af en toe. Hij wordt nu niet gereden, staat gewoon lekker buiten, heeft dus niks met inspannning te maken. Ik neem aan dat hij gewoon een koutje heeft, maar wanneer moet ik me zorgen gaan maken, of had ik dit al moeten doen? Hij heeft verder geen koorts of andere dingen waarvan je zegt dat die ernstig zijn. Alleen af en toe een droog hoestje en soms daarna proesten.Is dit volgens jullie al reden om de DA te bellen? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben?
Groetjes Thea
) een verkoudheid heeft opgelopen. Als hij nu nog af en toe hoest, kan het zijn dat het niet helemaal over is gegaan. De DA kan dat heel makkelijk nagaan door even te luisteren of hij nog geluid op de longen heeft. Het lijkt me in ieder geval verstandig om er voor de zekerheid naar te laten kijken. Wanneer zoiets namelijk de eerste keer niet helemaal weg is, kan het de tweede keer des te harder terugkomen en kan het een zwakke plek bij je paard worden. Better safe than sorry zou ik dus zeggen, en ff bellen met de DA.

in een wei waar lekker genoeg gras staat (dus geen zandvlakte zoals m'n andere wei) en ga zo maar door. Na 2 weekjes (op aanraden van DA zolang gewacht) Ventipulmin. Weer geen resultaat.