Nu moet ik toch even dit verhaal kwijt.
Vandaag ging ik op jumping gaan met Donkel (mijn bijrijdpaard) Het was onze eerstejumping en ik zag er echt naar uit.
De proef startte om 11u30. Rond 11u belde de eigenaar mij op...; De eigenaars van Donkel hadden Donkel om 10u nog even in de weide gestoken. Na een halfuurtje gingen ze hem gaan halen.
Dus ze pakten hem mee op de baan, en gingen op weg naar de stal (ze gaan altijd tevoet naar stal, weide ligt op 1 minuutje vd stal)
Toen ze zagen dat er iets niet juist meer was, Donkel sleepte zijn linkervoorpoot gewoon over de grond. Hij deed geen moeite om hem op te heffen, en kon bijna niet vooruit.
Toen ze in de stal aankwamen, hebben ze meteen gekeken naar zijn hoeven, aan zijn poten getast, overal eens gekeken, maar ze zagen niets.
Dan hebben ze de DA gebeld en tien minuten later was hij er. Deze voelde aan zijn poten, en zei dat zijn biceps geklakt was. Een van de andere paarden in de weide moet hem geschopt hebben en die spier geraakt hebben. Ze hebben Donkel pijnstillers ingespoten. Als hij maandag nog niet verbetert is, moet hij naar de dierenkliniek in Gent om foto's te laten nemen.
Heeft iemand dit al gehad met zijn paard? en hoe is het dan geworden uiteindelijk?
Wat als het niet betert? Wat zou dan de beste oplossing zijn volgens jullie?

deze mensen (en ik) zijn zeer gehecht aan onze grote loebas.
Danku voor dit te lezen
Grtjs Silke
Sorry als dit verkeerd staat.